رئیس پلیس آگاهی گلستان خبرداد؛

کلاهبرداری با قبض‌های جعلی پرداخت پول/فروشندگان اینترنتی دقت کنند

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: فردی که با قبض‌های جعلی پرداخت پول، مبادرت به کلاهبرداری و خرید اقلام مختلف در فروشگاه‌های اینترنتی می کرد، توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش ساجد خبر، سرهنگ مجتبی مروتی  اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنها توسط فردی در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان افزود: طی بررسی‌ها مشخص شد شاکیان در یکی از سایت‌های اینترنتی، تلفن همراه خود را برای فروش گذاشته و متهم با رسیدساز جعلی و فریب آنها اقدام به خرید گوشی‌ها کرده است.

وی گفت: اقدامات فنی و تخصصی مأموران در این راستا آغاز و با اشراف اطلاعاتی پلیس، مخفیگاه متهم شناسایی شد.

مروتی با اشاره به دستگیری متهم طی عملیاتی غافلگیرانه، بیان کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی به کلاهبرداری از ۲۰ شهروند در استان‌های گلستان، مازندران و البرز با ترفند رسیدساز جعلی اعتراف کرد.

وی افزود: از مخفیگاه متهم هفت دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و به مالباختگان تحویل داده شد، و فرد متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

مروتی از شهروندان گلستانی خواست تا در مواقع فروش در فضای مجازی از صحت قبض‌ها و رسیدهای بانکی دقت کرده وپس از اطمینان تبادل کالا را انجام دهند.