مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان:

«سرخنکلاته» قابلیت تبدیل به قطب تعزیه گلستان را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به سابقه طولانی تعزیه گری و هنرمندان شهیر این هنر در بخش بهاران گرگان، گفت: سرخنکلاته قابلیت تبدیل شدن به قطب تعزیه گلستان را دارد.

به گزارش ساجد خبر، محمد رعیت بعدازظهر یکشنبه در آئین تجلیل از جوانان هنرمند سرخنکلاته اظهار کرد: یکی از اولویت ما در راستای سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم با مردم بودن و برای مردم بودن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: تقویت فعالیت‌های مردمی و تشکل‌های مرتبط بر مدار قانون از جمله این اولویت‌ها است و از ابتدای مسئولیت همواره کوشیده‌ایم به این امر مهم توجه نشان دهیم.

وی حمایت در حد توان و مدار قانون را از محور فعالیت‌های این دستگاه برشمرد و گفت: در حوزه فرهنگ دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی فعالیت می‌کنند اما متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما با بودجه‌ای اندک؛ ولی این مسئله باعث نشده برای اهدافمان کاری نکنیم.

رعیت ادامه داد: در فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد ما این است که صرفاً پول و هزینه راه گشا نیست، بلکه همت والا، مردمی بودن و دست در دست یکدیگر قرار دادن کارها را پیش می‌برد.

وی به برخی از افتخارات و ظرفیت‌های شهر سرخنکلاته اشاره کرد و گفت: سرخنکلا ته ظرفیت تبدیل شدن به شهر تعزیه استان گلستان را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: همچنین لوازم مورد نیاز این هنر از جمله البسه و ابزار این حوزه هم می‌تواند پایگاهی تولیدکننده و اشتغالزا شود.