ربیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری گلستان:

آموزش بنیان حقوقی افرادرا تغییر نمی دهد/کانون وکلا میانجی ملت و حاکمیت است

ربیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: با آموزش دادن نمیتوان بنیان حقوقی افراد را تغییر داد و اجرای طرح تسهیل و ورود خیل عظیم کارآموزان در این حرفه بنیان و کیفیت یادگیری مسایل حقوقی آنان را افزایش نمیدهد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علی طالع زاری در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس کانون وکلای دادگستری و هفدمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری گلستان‌ اظهار کرد: کانون وکلا یک موسسه حرفه ای است و هیچ کانون وکلایی در سراسر کشور بعد از اجرای طرح تسهیل جوابگوی آموزش به کارآموزان طرح تسهیل را ندارد.

وی افزود: به غیر از کانون وکلا حتی دادگستری هم توان آموزش این حجم از کارآموزان را ندارد.

طالع زاری گفت: پیش، بینی میشود در سال اینده تعداد ۴۰۰ کاراموز وارد این حرفه میشوند و امکانات آموزش آنان بسیار اندک است.

وی بیان کرد: با آغاز طرح تسهیل نه فقط برای کانو نها که برای دادگستری نیز مشکل ایجاد شد و دادگستری هم امکان اموزش تعداد بالای کارآموزان را ندارد.

طالع زاری با بیان اینکه وضعیت، وضعیت خطرناکی است، اظهار کرد: با اجرای این طرح افرادی با درجه علمی پایین وارد حرفه وکالت می شوند که در تراز وکالت نیستند و این کار بسیار برای حرفه وکالت خطرناک است.

وی افزود: مجلس و دستگاه قضا باید نگاه ویژه و دقیقی به این مساله مهم داشته باشند و باید به اثرات زیان بار این طرح توجه کنند.

طالع زاری گفت: چنانچه این طرح چند سال اجرا شود تمام بنیان های حقوقی کشور از هم میپاشد.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم همچنان بهترین مسیر برای خروج از این مشکلات گفتگو است و تعامل کانون وکلای استان با داگستری از نمونه بارز آن است که بسیاری مسایل این دو نهاد با گفتگو حل و فصل شذه است.