۲۱ هزار و ۳۳۰ گلستانی وام ازدواج گرفتند

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ هزار و ۳۳۰ گلستانی وام ازدواج دریافت کرده و ۸ هزار و ۵۹۲ نفر نیز در نوبت دریافت این تسهیلات قرار دارند.

به گزارش ساجد خبر، حامد ملاحسنی اظهار کرد: سهم تسهیلات دریافت شده گلستانی‌ها از مجموع کل تسهیلات پرداخت شده ازدواج کشور ۲.۷۵ درصد است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: همچنین به عوامل بروز طلاق در استان اشاره کرد و گفت: انتخاب نادرست و نامناسب یکی از پنج دلیل اول شناسایی شده از عوامل اصلی جدایی زوجین در استان است که برای حل این مساله، برای اولین بار طرح “آموزش پیش از ازدواج” برای دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم آغاز شد.

ملاحسنی افزود: این طرح تاکنون در ۸۰ مدرسه گلستان برگزار شده که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

وی یادآور شد: اجرای این طرح به معنای تایید ازدواج زود هنگام (کودک همسری) نیست، بلکه هدف آن، آموزش مهارت‌ به دانش‌آموزان برای زندگی آینده است.

وی به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و هفته جوان اشاره کرد و گفت: برای این ایام بیش از ۱۰۰ برنامه در شهرهای استان پیش‌بینی شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: برگزاری نشست‌ هم‌اندیشی جوانان با مسوولان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، همایش کارآفرینان جوان، استفاده رایگان جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال از فضاهای ورزشی، استخر، سینما و موزه‌ها، استقرار یک دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات مشاوره‌های ازدواج، بهداشتی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری جوانان استان از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته در استان است.

ملاحسنی افزود: همچنین در این هفته مرکز خانه جوان گرگان به عنوان بزرگترین خانه جوان کشور و نیز مرکز اوقات فراغت جوانان گلستان در اردوگاه قرن‌آباد گرگان افتتاح خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: در ایام این هفته جشن بزرگ ازدواج آسان جوانان ترکمن‌ صحرا با حضور ۷ هزار نفر در گمیشان برگزار خواهد شد و جهیزیه رایگان به ۴۰ زوج جوان اهدا می‌شود.