استاندار گلستان :

افزایش ۳۰۰ درصدی مرکز نگهداری معتادان متجاهر در گرگان

استاندار گلستان گفت: مرکز نگهداری معتادان متجاهر در گرگان 300درصد افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علی محمد زنگانه امروز در مراسم افتتاح متمرکز طرح یاری‌گران زندگی در روستای نصرآباد گرگان اظهارکرد: در مرکز استان مقرر گردیده ظرفیت ۱۰۰ نفره معتادین متجاهر با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر به ۴۰۰ نفر ارتقا یابد و البته در گنبد هم باید این ظرفیت سازی صورت گیرد.

وی افزود: اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از جمله جرایمی است که به عنوان آسیب و جرم اولویتی باید مورد توجه قرار گیرد

زنگانه گفت: مواد مخدر تبعات فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، انتظامی و خانوادگی دارد.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برنامه های مختلفی را دنبال می کند که یکی از مهمترین این محور ها مقابله است که با توجه به تغییر الگوی مصرف به سمت مواد صنعتی ، استراتژی محله محوری و استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، سازمان های مردم نهاد و بسیج  به عنوان دیده بان را دنبال می کنیم.

استاندار بیان کرد: در طرح تقسیم کار ملی که مورد توجه مقام معظم رهبری است کنترل و کاهش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود : حوزه اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از جمله جرایمی است که به عنوان آسیب و جرم اولویتی باید مورد توجه قرار گیرد ، به دلیل اینکه اولا مسئله اعتیاد یک آسیب است و  باعث ایجاد سایر آسیب ها نیز می شود.
استاندار گلستان گفت: مواد مخدر تبعات فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، انتظامی و خانوادگی دارد.
وی ادامه داد: توجه به ارائه خدمات درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در مسیر درمان اعتیاد ، چرا که هر فرد معتاد قابلیت انتقال به چندین نفر را در مدت کوتاه دارد.
دکتر زنگانه تاکید کرد: اقداماتی از جنس یاریگران زندگی در حوزه اقدامات فرهنگی قرار می گیرند و باید توجه داشت که هزینه در حوزه فرهنگی در واقع سرمایه گذاری است که هزینه های درمانی و مقابله را به شدت کاهش می دهند.
وی گفت: با توجه به استقرار ۴۷ درصد جمعیت استان در روستا ها تمرکز این طرح در روستا ها می تواند زمینه صیانت از نسل جوان و نوجوان را فراهم آورد.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: شکل آسیب ها در حال تغییر است و حتی آسیبی همچون اعتیاد در حال گسترش در بین بانوان نیز هست و تلاش داریم با راهبرد مشارکت همه جانبه مردم به پیشگیری و مقابله با آن بپردازیم.
وی تاکید کرد: یکی از تلاش های ما اجرای اقدامات فرهنگی است که می تواند میزان تقاضا را در سطح جامعه کاهش دهد و البته استان گلستان آمادگی اجرای آزمایشی طرح ها در سطح ملی را دارد.
دکتر زنگانه یادآور شد: قانون برای مقابله با معتادین متجاهر وظیفه مندی هر دستگاه را مشخص کرده که همراهی دستگاه ها جهت ساماندهی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
در این آیین افتتاح ضمن تقدیر از خانواده شهدا، ۲ نهال به نام ۲ شهید توسط استاندار گلستان غرس شد.