امام جمعه گرگان:

افرادی که شعار زن، زندگی، آزادی می دهند، دلشان برای آزادی زنان نمی سوزد

امام جمعه گرگان گفت: افرادی که شعار زن زندگی و آزادی به زبان می‌آورند دلشان برای آزادی و برای زنان نمی سوزد بلکه آنها به دنبال منافع خود هستند؛ افرادی این سخن از حلقوم آنها خارج می‌شود که به زنان خیانت کرده و جایگاه زن را تنزل دادند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: این تبلیغات مسموم و آلوده هرگز نمی‌تواند جامعه اسلامی را تحت تأثیر قرار دهد، ما با تکیه بر آموزه‌های قرآنی و شخصیتی که برای زنان ترسیم شده، اسیر این تبلیغات نمی‌شویم.

امام جمعه گرگان با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) به برخی از شخصیت‌های والای ایشان اشاره کرد و گفت: دختر نبی مکرم اسلام علاوه بر اینکه الگوی زنان مسلمان است باید به عنوان الگوی بشریت مورد توجه قرار بگیرد.

نورمفیدی ادامه داد: هر وقت حضرت فاطمه وارد منزل می‌شدند حضرت محمد (ص) علاوه بر اینکه پیغمبر ختمی المرتبه از جایشان بلند می‌شدند به استقبال ایشان هم می‌رفتند و این امر صرفاً بیانگر یک رابطه پدر و دختر نبود بلکه بیانگر شخصیت ارزشمند و بی بدیل حضرت فاطمه (س) است.

وی با اشاره به برخی سخنان گوهر بار حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: تاسی و الگو پذیری از این بانوی مکرم اسلام، زمینه ساز سعادت دنیا و آخرت مؤمنان و مومنات خواهد شد؛ خلوص در عبادت با پروردگار، خوش رویی با مردم و تعامل خانوادگی بر مبنای مودت از جمله توصیه‌های حضرت فاطمه (س) به مؤمنان است که باید در زندگی کنونی به عنوان سرمشق قرار بگیرد.

نورمفیدی گفت: در دین مبین اسلام جایگاه فاخر و شخصیت متعالی برای زنان در نظر گرفته شده و بانوان می‌توانند در همه عرصه‌ها به کمال برسند و نقش آفرینی کنند.

امام جمعه گرگان افزود: حجاب به معنای گوشه نشینی و خانه نشینی زنان نیست، در دین اسلام هیچ گاه حجاب مانعی برای نقش آفرینی زنان در امور جامعه نبوده و نیست.