نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

قدرت خرید کارگران سال آینده باید افزایش پیدا کند /مسکن اولویت جامعه کارگری است

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: تورم سنگینی در جامعه وجود دارد که بیشتر از همه جامعه کارگری تحت تاثیر این تورم شدید قرار گرفته‌اند و دولت درسال آینده باید اقدماتی انجام دهد که قدرت خرید کارگران را افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، رحمت الله نوروزی با بیان این مطلب اظهار کرد: امروزه تورم سنگینی در جامعه وجود دارد که قشر جامعه کارگری بیشتر از همه آسیب دیده‌اند و باید دولت سیزدهم در سال آینده کمک‌های رفاهی ویژه‌ای برای آنها در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: کارگران دهک‌های پایین جامعه محسوب می‌شوند و امروزه قیمت ارز و سکه افزایش شدیدی پیدا کرده که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم از جمله کارگران دارد که دولت و مجلس هر چه سریعتر اقدماتی انجام بدهند که جامعه کارگری بیشتر از این آسیب نبینند.

نوروزی تصریح کرد: وزیر جدید مسکن برای ساخت مسکن کارگران هر چه سریعتر اقدام کند. کارگران زیادی برای دریافت واحدهای مسکونی اقدام نکرده اند چرا که پرداخت اقساط و پیش پرداخت ها از عهده آنها خارج است و با این فرمول فعلی دولت کارگران قادر به خرید خانه نیستند.

وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی به طور آزمایشی در چندین استان راه اندازی شده و دولت تا پایان سال از جمله استان گلستان این طرح راه راه اندازی می کند. با طرح کالابرگ الکترونیکی قدرت خرید مردم افزایش پیدا می کند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان ‌کرد: در طرح کالا برگ الکترونیکی  معادل مبلغ یارانه به افراد شارژ می‌شود و افراد می‌توانند با این کارت از فروشگاه‌ها، پروتئین، حبوبات و مواد غذایی خرید کنند. دولت در این طرح نگاه ویژه‌ای به جامعه کارگری داشته باشد.