تعداد بیماران کرونایی گلستان ۲۰ درصد کمتر شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن یادآور کرونا گفت: در نتیجه توجه بیشتر شهروندان به توصیه‌ها، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان با کاهش حدود ۲۰ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۹۹ نفر رسید.

به گزارش ساجد خبر، سعید گل‌فیروزی اظهار کرد: از مجموع بستری‌های مبتلا به کرونا در گلستان ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۵ نفر وخیم است.

به گزارش ایرنا هفته گذشته از مجموع ۱۲۳ نفر بیمار بستری در مراکز درمانی گلستان ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شدند و ۱۶ نفر به ونتیلاتور متصل بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: طبق آخرین رنگ بندی کرونایی، شهرستان‌های گرگان، گمیشان، بندرترکمن، بندرگز، علی آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در شرایط زرد قرار دارند و وضعیت گنبدکاووس، آق قلا و کردکوی هم آبی است.

وی ادامه داد: کاهش تعداد بستری‌ها کرونایی در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه و همچنین کاهش تعداد مبتلایان بدحال به معنای عادی شدن شرایط و رعایت نکردن نکات بهداشتی نیست.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان هم گفت: میزان تزریق نوبت‌های اول، دوم، سوم و چهارم واکسن کرونا در استان به ۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۰۲ دُز رسید.

دکتر علی باقری اظهارداشت: گلستان حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از آنان را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند که تاکنون یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۵۳ دُز از نوبت اول واکسن کرونا برای ۹۴.۸ درصد آنان تزریق شد.

وی این عدد را برای نوبت دوم تزریق واکسن کرونا در گلستان یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۹۰ دُز معادل ۸۶ درصد جمعیت استان اعلام کرد و گفت: مراجعه مردم استان برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا به نسبت نوبت‌های اول و دوم کمتر است به طوری که تاکنون ۵۵۵ هزار و ۸۱۰ نفر معادل ۴۱.۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۶.۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این نوبت را تزریق کردند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان افزود: همچنین تاکنون ۵۶ هزار و ۱۱۱ نفر معادل ۴.۲۳ درصد از مردم استان نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

باقری اظهارداشت: افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا آنان گذشته می‌توانند برای دریافت نوبت چهارم این واکسن به مراکز بهداشت گلستان مراجعه کنند.