مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲:

نگاه ویژه دولت سیزدهم به تقویت خط ریلی اینچه‌برون

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ در این ارتباط گفت: سفر چندی قبل رییس جمهور به ترکمنستان سبب شد تا موانع تقویت ریلی از اینچه‌برون حل شده و خط عریض در نقطه صفر این منطقه متصل شود.

به گزارش ساجد خبر، محسن اعتماد اظهار کرد: این موفقت به خاطر ایده راه‌اندازی دیپلماسی اقتصادی در حوزه روابط خارجی توسط رییسی رییس جمهور بود که ثمره آن در حوزه ریلی به ویژه ترانزیت کالا از اینچه‌برون استان گلستان به ثمر نشسته است.

وی افزود: با این اقدام دولت سیزدهم، ترانزیت کالا از خط ریلی اینچه‌برون تقویت خواهد شد و درآمد اقتصادی برای استان گلستان و کشور به وجود خواهد آورد.

اعتماد از مرکز لجستیک مرزی اینچه‌برون، محل توسعه اقتصادی و اشتغال استان گلستان نام برد و گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، امکان توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی منطقه فراهم می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: مرز اینچه‌برون از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه تجاری گلستان و ایران به وسیله راه آهن برخوردار است که دولت مردمی سیزدهم برای حل مشکل زیرساختی و توسعه آن برنامه زیادی دارد.

وی ادامه داد: از محل سفر استانی دولت سیزدهم به گلستان در اسفندماه پارسال، ۸ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفت برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز ریلی اینچه‌برون مصوب شد که بی‌سابقه است.

وی گفت: جذب این اعتبار برای اجرای طرح‌های موردنیاز زیرساختی ریلی در اینچه‌برون با بستن قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا در دست پیگیری برای عملیاتی شدن است.

اعتماد همچنین از جذب و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این شرکت توسط این اداره کل طی دو سال اخیر برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز ریلی استان گلستان به ویژه در اینچه برون خبرداد و افزود: توسعه محوطه تخلیه‌بار از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به بیش از ۳۰ هزار متر مربع، ایجاد ۲ خط عریض ریلی در داخل ایستگاه اینچه‌برون، عریض کردن لوکوموتیو از جمله طرح های انجام شده با جذب این اعتبار انجام شد.

به گفته وی خط ریلی گمرک اینچه‌برون ظرفیت صادرات یک میلیون تن را با توسعه زیرساخت‌ها دارد.