مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان :

بهره برداری از ۶۰ طرح در هفته دولت/ افتتاح ۹ طرح ابرسانی با اعتبار ۴۵۵ میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، سید محسن حسینی صبح امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: ۹ طرح ابرسانی با اعتبار ۴۵۵ میلیارد تومان از دیگر طرح های هفته دولت است که ۲۶۰ لیتر بر ثانیه به میزان آب شرب اضافه می کند . وی افزود: بهره برداری از ۱۵ حلقه چاه ،افزایش ۲۰ […]

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، سید محسن حسینی صبح امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: ۹ طرح ابرسانی با اعتبار ۴۵۵ میلیارد تومان از دیگر طرح های هفته دولت است که ۲۶۰ لیتر بر ثانیه به میزان آب شرب اضافه می کند .

وی افزود: بهره برداری از ۱۵ حلقه چاه ،افزایش ۲۰ هزار متر مکعبی مخزن آب شرب ، ۱ کیلومتر خط انتقال ، ۳۱ کیلومتر لایروبی رودخانه ها، ۲۰ متر دیواره سازی رودحانه ها، ۳ مورد مرمت سد انحرافی و ۸ مورد سد کوچک و بزرگ مخزنی در هفته دولت در ۱۴ شهرستان استان به بهره برداری می رسد.

حسینی گفت: سه طرح مطالعاتی تاثیر گذار برای افق حوزه آب ۱۴۲۵ استان دیده شده عبارتست از کاهش استفاده از آب های زیر زمینی به دلیل اینکه دیگر قابل اتکا نیستند و نیاز به جایگزین دارند، استفاده از ۷۴ میلیون متر مکعب از آب سدهای استان و استفاده از ۳۶ میلون متر مکعب از محل شیرین سازی آب دریا است که فاز مطالعاتی آن در حال انجام است .

وی ادامه داد: تیرماه سال گذشته مجوز ۱۶ میلیون متر مکعب شیرین سازی آب دریا اخذ شده این رقم را تا ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش داده ایم.

حسینی اظهار کرد: در دولت قبل برای ۴ سال مبلغ ۲۲ میلیارد تومان در این حوزه تخصیص داده شده بود و این در حالی است که این رقم در دولت سیزدهم با مبلغ  ۲۱۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شد.