رئیس کمیته امداد و قائم مقام شورای عالی زکات کشور:

۱۱شهرستان گلستان محرومیت تکان دهنده دارند/ ریشه کنی فقر با پرداخت زکات

رئیس کمیته امداد و قائم مقام شورای عالی زکات کشور گفت: از مجموه 13 شهرستان گلستان 11 شهرستان آن محرومیت تکان دهنده دارند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، مرتضی بختیاری ظهر امروز در همایش زکات که در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان به رغم سرسبز بودن اما از محرومیت های زیادی رنج می برد که زیبنده آن نیست.

وی افزود: به رغم وجود این محرومیتها گلستان یکی از استان های رتبه دار در زمینه پرداخت زکات است و چنانچه زکات در استان مرتب جمع آوری و تبلیغ شود ، بی شک فقر مطلقی در استان وجود نخواهد داشت.

بختیاری گفت: گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام به دلیل وحدتی که در بین این اقوام وجود دارد یکی از استان های نمونه کشور در زمینه وحدت بدون اختلاف است و وحدت مبتنی بر دین شکست ناپذیر است و این وحدت در گلستان مشت محکمی بر دهان دشمنان زده است.

وی با بیان اینکه باید مساله زکات از سوی مبلغان شیعی و سنی بیشتر در بین مردم گسترش پیدا کند، اظهار کرد: وقتی صبغه الهی در بین مردم پیاده شود زندگی شکست ناپذیر می شود و بر اساس اعتقاداتی که داریم بر این باور رسیده ایم که ما مدعی پیاده کردن احکام اسلامی هستیم و پرداخت زکات برای کمک به نیازمندان یکی از آنها است.

قائم مقام شورای عالی زکات کشور افزود: یکی از ماموریت های کمیته امداد شفاف سازی در زمینه دریافت و پرداخت کمک های مردمی است و بر همین اساس داشبورد مدیریت زکات از طرح های جدید این نهاد حمایتی است که کد رمز آن نیز در دست نماینده ولی فقیه در استان ها است و مردم دیگر دغدغه ای برای سرنوشت پرداخت کمک های خود از جمله زکات و صدقات  ندارند.

گفتنی است مدیر کمیته امداد و قائم مقام شورای عالی زکات کشور به همراه آسوده ، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور دو روزه به گلستان سفر کرده است و در پایان این مراسم نیز از مودیان، مبلغان و موثران برتر استان در حوزه زکات تجلیل شد.