نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

فلسفه پرداخت زکات جلوگیری از فقر است/ ایجاد اشتغال با پرداخت زکات

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان گرگان گفت: فلسفه زکات این است که جلوی فقر گرفته شود و فقیری در جامعه اسلامی نباشد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، آیت ا..سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در همایش زکات که در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه اسلامی نباید فقر وجود داشته باشد و نیازمندان باید تامین شوند.

وی افزود: اساسا باید تلاش شود تا فقر از اصل ریشه کن شود و باید با توانمند سازی افرادی که توان کار دارند اما کم بضاعت هستند ، بتوانیم با حمایتی که از طریق پرداخت زکات ها انجام میشود، فقر آن فرد یا خانواده اش ریشه کن شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تلاش کنیم از باب زکات برای افراد دارای توان اشتغال ایجاد کنیم چرا که کمک رسانی مداوم به فردی که توان دارد اما فقیر است دردی از او دوا نمیکند و نباید همیشه کمک گیرنده باشد.

وی افزود: کاری کنیم تا از محل پرداخت زکات ها همان افرادی که خود کمک گیرنده و محروم هستند به افراد توانمند و زکات دهنده تبدیل شوند.

آیت ا..نورمفیدی اظهار کرد: با آماری که ارائه شده گلستان از سرانه میانگین کشوری بسیار پایین و است و پرداخت زکات ها می تواند به افزایش این سرانه داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر همه مردم کشور زکات بدهند و در این امر خیر مشارکت داشته باشند بدون شک فقیری در کشور باقی نمی ماند .

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: امروز شیعه و سنی در این استان با پرداخت زکات ها و کسب رتبه برتر نشان دادند که وحدت تا چه اندازه در فع مشکلات و توسعه اهمیت دارد و این راه را تا زمان ریشه کنی فقر در استان باید ادامه دهیم.

در این همایش رئیس کمیته امداد کشور، معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور، استاندار ، علمای شیعه و سنی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند و از مبلغان، موثران و مودیان برتر نیز تجلیل شد.