مدیرکل کمیته امداد گلستان:

احداث ۲۲۲۰ مسکن برای مددجویان در سال گذشته/ ۳۵۰ هزار تومان سرانه دریافتی هر کودک یتیم

مدیر کل کمیته امداد امام حمینی(ره) استان گلستان گفت: سال گذشته دو هزار 220 خانه برای مددجویان تحت حمایت این اداره کل در سراسر استان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، عیسی بابایی در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۶ هزار ۲۸۸ مسکن به مددجویان واگذار شده است که ۲ هزار و ۲۲۰ مورد مربوط به احداث مسکن ، یکهزار و ۷۶۰ مورد تعمیرات و خرید و جابجایی مسکن بوده است و امسال نیز در قالب تفاهم نامه سه جانبه و پنج جانبه با دیگر دستگاه های اجرائی استان قصد داریم این تعداد واگذاری را افزایش دهیم.

وی افزود: سهمیه استان در رابطه با نهضت ملی مسکن ۳۰۰ مورد بود که با هم افزایی دیگر دستگاه ها آن را به ۹۰۰ سهمیه رساندیم و امید داریم به یکهزار و ۲۰۰ مسکن هم برسانیم.

بابایی بیان کرد: تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ مددجو در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند ولی به دلیل نداشتن آورده اولیه که مبلغ ۴۰ میلیون تومان است درخواست آنان رد شده است و در همین راستا تفاهم نامه ای انجام شده که این سهم آورده نیز از طریق کمیته امداد پرداخت شود.

وی در رابطه با وضعیت کودکان یتیم تحت حمایت این دستگاه اجرائی هم گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که از این تعداد ۴ هزار و ۹۰۰ کودک یتیم فاقد پدر هستند و تعداد ۴۵ هزار حامی از این کودکان حمایت می کنند.

مدیر کل کمیته امداد گلستان تصریح کرد: سرانه دریافتی هر کودک در ماه ۳۵۰ هزار تومان است که چنانچه کودکی حامی خصوصی داشته باشد ممکن است سرانه دریافتی او به یک میلیون تومان هم برسد.

وی در خصوص جمع آوری صندوق های قدیمی و الکترونیکی شدن صندوق های صدقات هم اظهار کرد: از سال ۹۹ بیشتر صندوق ها در استان الکترونیکی شده است و از تعداد ۱۴۷ هزار مشترکی که صندوق صدقات خانگی دارند تعداد ۱۱۰ هزار مشترک کد QR دریافت کرده اند و به صورت الکترونیکی صدقات خود را پرداخت میکنند.

بابایی گفت: در سال گذشته و سه ماهه ابتدایی امسال از طریق این صندوق ها مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده است و نزدیک به ۶هزار مشترک با صندوق های قدیمی داریم که باید از حالت سنتی خارج شوند.