مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری گلستان:

۳۵ هزار تبعه افغان به صورت رسمی دارای کارت اقامت هستند

مدیر کل امور اتباع استانداری گلستان گفت: در حال حاضر تعداد 35 هزار تبعه افغانی شناسایی شده به صورت رسمی دارای کارت اقامت در استان هستند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، ابراهیم اسلانی در نشست خبری اظهار کرد: در راستای ساماندهی اتباع خارجی در استان، این مساله با جدید از تابستان ۱۴۰ ۰در حال پیگیری است و تمامی اتباع جدید الورود که از افغانستان به ایران و گلستان وارد می شوند تا به امروز شناسایی شده اند اما این طرح تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰ ۱ ادامه دارد.
وی افزود: بر اساس دستور دولتحق دستگیری ۶ گروه از این انباع از جمله دولتمردان دولت سابق، فعالان اقتصادی و مقامات امنیتی را نداریم چرا که اگر به کشورشان بتزگردانده شوند ممکن است آسیبی به انها برسد.
اسلانی گفت: تا به امروز تعداد ۵۶۰۰ نفر از ابن افراد شناسایی شده اند.
مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری گلستان بیان کرد: در رابطه با قانون مصوب سال ۹۸ که فرزندان دارای مادر ایرانی می توانند شناسنامه دار شوند تعداد ۵۰۰ نفر از این کودکان شناسایی و شناسنامه دار شدند.
اسلانی افزود: در حوزه توانمندسازی این اتباع بر اساس تفاهم نامه هایی که با فنی و خرفه ای و بهزیستی منعقد شده این افراد می توانند دوره های آموزشی رایگان دریافت کنند.
وی افزود: امنیت و سلامت اتباع اولویت این اداره کل است و بر همین اساس تعداد زیادی از اتباع واکسن کرونا دریافت کرده اند و بقیه اتباع نیز مکلف به تزریق این واکسن هستند.