مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان :

گلستان ظرفیت و پتانسیل ویژه ای در تجارت الکترونیک دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: گلستان ظرفیت و پتانسیل ویژه ای در تجارت الکترونیک دارد که با توجه به شعار سال اقتصاد دانش بنیان نیاز به مانع زدایی و ارائه تسهیلات ویژه برای رشد و توسعه این ظرفیت ها در استان است.

به گزارش ساجدخبر، محمد احمدی اظهار کرد: انجمن کارفرمایان شرکت های فناوری اطلاعات برای فراهم کردن زیرساخت ها و بالابردن کیفیت کسب و کارها در این اداره کل راه اندازی شده است.

وی افزود: با فراهم شدن توسعه، زمینه تجارت الکترونیک در گلستان بیشترین رشد تعداد مرسوله پستی را استان داشته که در اشتغالزایی به نوعی پیشتاز است.

وی با اشاره به توسعه کسب و کارهای نوین در استان یادآور شد: کسب و کارهای نوین به مرور فعالیت های سنتی از جمله نمایشگاه های اتومبیل و املاک را کنار زده و چنانچه امروز خود را تطبیق ندهیم به شکست منجر خواهیم بود و به یقین حکمرانی هوشمند بازار کار به هوشمندانه عمل کردن و تصمیمات درست گرفتن منجر می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: در حادثه هایی از جمله سیل، زلزله و آتش سوزی اولین مبحث در مدیریت، ارتباطات در زمان طلایی است.

احمدی به عنوان مثال به منطقه آزاد اینچه برون این استان اشاره کرد و افزود: هوشمندسازی منطقه آزاد اینچه برون از طرح های قابل پیگیری بوده که نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی اظهارداشت: متاسفانه برخی از مدیران نهادها هنوز تحول دیجیتال را درک نکردند و به یقین چشم انداز مناسب هوشمندسازی در حوزه های مختلفی از جمله کشاورزی، شیلات و صنعت نیازمند زیرساخت های مناسب است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: اکنون از ۹۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان شمالی ۹۰۰ روستا به شبکه اینترنت متصل هستند که به لحاظ رتبه در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

احمدی افزود: اتصال روستاهای استان گلستان به اینترنت از ۷۰ درصد به ۹۵ درصد در زمان حاضر رسید که از میانگین ۸۰ درصدی کشور بالاتر است.

وی اظهارداشت: از جمله مهمترین دغدغه های مربوط اتصال اینترنت پرسرعت و کامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان است که باید منابع و زیر ساخت های آن فراهم شود چرا که در عصر تحول دیجیتال بهره وری، توسعه و تحول در افزایش ۱۰۰ درصدی برای خدمات نوین و مطلوب‌تر ضروری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان تصریح کرد: نکته مهم این که با تلاقی IT با حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، گردشگری و رسانه بهره وری و توسعه ایجاد می شود که باید به آن توجه اساسی کرد.

احمدی افزود: در دولت سیزدهم با هدف گذاری و برنامه ریزی اینترنت بر بستر فیبرنوری با وجود همه محدودیت ها، بودجه ارتباطات ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است که در توسعه بخش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.