مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

حسابرسی دهیاری های استان گلستان در مراحل پایانی است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: حسابرسی از دهیاری های استان گلستان آغاز و در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش ساجد خبر، محب حسینی اظهار کرد: با عنایت به لزوم انجام حسابرسی و رسیدگی به حساب های دهیاری ها به استناد آیین نامه مالی دهیاری ها و در راستای تحقق شعارهای دولت، حسابرسی از دهیاری های استان گلستان آغاز شد.

وی افزود: با برنامه ریزی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌ گلستان تیمی متشکل از کارشناسان دفتر، تعدادی از مسئولین مالی دهیاری ها، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش تشکیل و از بین شرکت های حسابرسان عضو جامعه حسابداران رسمی کشور و چند شرکت واجد شرایط انتخاب و با تقسیم بندی روستاها، عملیات اجرایی حسابرسی آغاز شده است..

محب حسینی گفت: در نهایت پس از بررسی اسناد و مدارک مالی دهیاری ها و بازدیدهای میدانی صورت گرفته توسط حسابرس، گزارشات مربوطه تحویل این اداره کل شد تا بررسی لازم درخصوص گزارشات آغاز شود.

وی افزود:  این اداره کل براساس وظیفه مندی خود ضمن کنترل کلیه گزارشات، در صورت مشاهده سوء استفاده و یا حیف و میل بیت المال، مراتب را به مراجع ذیصلاح ارجاع خواهد داد.

🔻 لازم به ذکر است حدود رسیدگی و تعهدات حسابرس در حسابرسی از دهیاری ها در چهارچوب ۸ محور دفاتر مالی دهیاری،  حساب های جاری دهیاری
اموال دهیاری (مواد ۵۳ تا ۵۶ آئین نامه مالی دهیاری ها)،  هزینه های دهیاری (موضوع ماده ۴۰ تا ۴۳ آئین نامه مالی دهیاری ها)،  حساب های دائمی
درآمدها، بودجه و تفریغ بودجه، ، تملک و  سایر موارد می باشد.