فرصت سرمایه گذاری در استرالیا، با اعلام پذیرش سرمایه گذاران خارجی

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا یکی از جذاب‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور استرالیا است که برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و فعالیت اقتصادی فرصت مناسبی به شمار می‌رود.

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا یکی از جذاب‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور استرالیا است که برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و فعالیت اقتصادی فرصت مناسبی به شمار می‌رود.

هر سال بیش از ۷ هزار نفر امتیاز و شرایط مهاجرت به استرالیا را از طریق سرمایه‌گذاری کسب کرده و برای مدیریت دارایی و سرمایه خود به این کشور مهاجرت می‌کنند.

کشور استرالیا به دلیل توسعه و رشد اقتصادی در دهه اخیر و دارا بودن صنایع فعال و قدرتمند در عرصه جهانی محیط سرمایه گذاری مناسبی دارد. از طرفی نیروی انسانی متنوع و مناسب، محیط زندگی آرام و همراه با رفاه برای متقاضیان این نوع مهاجرت جذابیت بالا پیدا کرده و این کشور را برای انتقال سرمایه خود انتخاب می‌کنند.

در این مطلب به این سؤال پاسخ داده می‌شود که برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا چه کارهایی باید انجام داد و برای اخذ اقامت و داشتن حق شهروندی استرالیا باید از چه مسیری عبور کرد.

چرا سرمایه‌گذاری در استرالیا

دلایل متنوعی وجود دارد که سرمایه‌گذاری در استرالیا را از محبوبیت فراوانی برخوردار کرده است. دلایل زیر از جمله مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در استرالیا به شمار می‌روند:

  • توسعه و رشد اقتصادی در دهه اخیر و شرایط پویای اقتصادی
  • بانکداری قدرتمند و شرایط ویژه سرمایه‌گذاران
  • شرایط آموزشی، اجتماعی و رفاهی برای سرمایه‌گذار و خانواده
  • عدم الزام نمره زبان انگلیسی
  • امکان اقامت ۴ الی ۶ سال به وسیله ویزا
  • بدون نیاز به انتقال سرمایه قبل از اخذ ویزای سرمایه‌گذاری
  • به نسبت سایر کشورها مبلغ سرمایه‌گذاری پایین‌تر است.
  • امکان اخذ ویزای استرالیا صرفاً از طریق ارائه سوابق کسب‌وکار و سوابق مالی

این موارد باعث ارتقای جذابیت و اهمیت سرمایه‌گذاری و ویزای آن شده و سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری و مدیریت دارای در این کشور شده‌اند.

انواع ویزای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی یکی از تصمیم‌های پر ریسک و نیازمند مدیریت و برنامه ریزی درست است. با این حال کشور استرالیا به لحاظ اقتصادی و سرمایه‌گذاری از کشورهای امن با ریسک پایین به شمار می‌رود.

به همین خاطر دولت استرالیا ویزاها متنوع با شرایط متفاوت برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده که در ادامه به معرفی این ویزاها خواهیم پرداخت.

·       ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری کوتاه مدت

این ویزای موقت و به صورت کوتاه مدت داده می‌شود و مناسب مشاغل و افرادی است که سالانه ۸۰۰ هزاردلاری استرالیا می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند.

·       ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری بلند مدت

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا ساب کلاس ۸۸۸ انتقال ویزای ۱۸۸ به شمار می‌رود و به عنوان ویزای دائمی یا بلند مدت به شمار می‌رود و با شرایط خاصی همراه است. این ویزا برای افراد دارای منابع مالی قوی و تجربه کافی در امر سرمایه‌گذاری یک گزینه عالی به شمار می‌آید. مدت ویزای ۱۸۸، حدود ۵ سال است، ولی دارندگان ویزا می‌توانند پس از ۳ سال برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند.

افراد سرمایه‌گذار باتوجه‌به شرایط، منابع مالی و برنامه سرمایه‌گذاری خود می‌توانند برای اخذ هر کدام از این ویزاها اقدام کنند.

زمان دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

چقدر طول می‌کشد تا ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا آماده شود؟ بنا بر بررسی‌ها و تجربه‌های به دست آمده میزان زمان لازم برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا حدود ۲ سال است که در این میان یک ماه صرف آماده‌سازی مدارک، یک ماه صرف موارد مربوط به دعوت‌نامه خواهد شد.

پس از سپری کردن این دو مرحله دو سال زمان لازم است تا ویزا از طرف دولت استرالیا و اداره مهاجرت صادر شود. هر چند میزان امتیاز، شرایط محیطی و اجتماعی می‌تواند بر زمان اخذ ویزا تأثیرگذار باشد.

جدول امتیازبندی ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا باید امتیاز لازم توسط متقاضی به دست آید. در واقع دولت استرالیا علاوه بر منابع مالی پارامترهای دیگری برای سرمایه‌گذاری دارد که برایند این پارامترها و اخذ نمره مورد نیاز منجر به ویزای سرمایه‌گذاری می‌شود.

بر اساس آخرین تغییرات و برنامه ارائه شده از سوی دولت استرالیا امتیازبندی به شرح زیر است.

  • شرایط سنی یکی از معیارهای امتیازبندی است و با توجه به سن امتیاز لازم اعطا می‌شود، بازه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال بیشترین امتیاز لازم را کسب می‌کند و افراد ۴۵ سال به بالا امتیازی به دست نمی‌آورند.
  • امتیاز مدرک تحصیلی هم معیار دوم است که امتیاز فقط برای بالاترین مدرک متقاضی اعطا می‌شود، طبیعتاً مقطع دکترا بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.
  • داشتن نمره آیلتس هم امتیاز خاص خود را دارد و فرد با داشتن مدرک آیلتس و برخورداری از مهارت زبان انگلیسی می‌تواند حداکثر ۲۰ امتیاز به خود اختصاص داده باشد. فقط باید بدانید که نمره آیلتس بیش از ۷ باشد.
  • معیار آخر بحث سابقه شغلی و کاری داشتن سابقه شغلی در خارج و داخل استرالیا دارای امتیاز لازم است، هرچند این امتیاز برای سابقه کار در استرالیا یک سال به بالا و در خارج از استرالیا از سه سال به بالا محاسبه می‌شود.

این امتیازها علاوه بر تأثیرگذاری بر زمان پذیرش و دریافت ویزای بر روسی نوع ویزا هم تأثیرگذار است.

سخن نهایی

اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا به عنوان یکی از راه‌های مهاجرت به کشور استرالیا شناخته می‌شود و سالانه هزاران نفر از سرمایه‌گذاران ایرانی برای اخذ این ویزا اقدام می‌کنند.

کشور استرالیا شرایط مساعدی برای سرمایه‌گذاری دارد و ویزای سرمایه‌گذاری آن برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم آن گزینه مناسبی به شمار می‌رود. ویزای سرمایه‌گذاری به دو صورت موقت و بلند مدت وجود دارد که هرکدام شرایط خاصی دارند. افراد بنا بر موقعیت خود می‌توانند یکی از این ویزاها را در صورت اخذ امتیاز لازم به دست بیاورند.

در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور استرالیا را دارید یا در حین این فرایند با سؤال و ابهام مواجه شده‌اید از طریق کامنت‌ها می‌توانید سؤالات خود را بپرسید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.