رسانه ها افکار عمومی را به سمت حمایت از تولید دانش بنیان هدایت کنند/ حمایت از تولید داخلی، خودباوری را در دل مردم رشد می دهد

رعیت با بیان اینکه رسانه ها باید افکار عمومی را به سمت حمایت از تولید دانش بنیان هدایت کنند، گفت: رسانه هایی که در راستای تحقق شعار سال رهبری فعالیت می کنند مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خواهند بود.

به گزارش ساجد خبر، محمد رعیت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با تبریک سال و قرن جدید گفت: مقام معظم رهبری با تعیین شعار امسال نقشه راهی را برای  همه ما ترسیم کرده اند راهی که باز هم تقویت حوزه اشتغال آفرینی و تولید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: اگر می خواهیم به این مهم دست پیدا کنیم باید نسبت به ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم، پیوند بین دانشگاهیان و تولید، پژوهشگران و تولید کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برای تحقق این شعار بیش از پیش به مدد و کمک رسانه ها نیازمند است، ادامه داد: رسانه ها همیشه برای ارتقای سطح دانش و بینش و آگاهی مردم و تحقق شعارها و عوامل شعار مقام معظم رهبری همیشه پای کار بوده اند و نقش به سزایی با برگزاری سلسله جلسات و نشست های تخصصی می توانند در تبیین بیش از پیش این موضوع داشته باشند.

رعیت تاکید کرد: رسانه ها همت گمارند و کمک کنند تا جامعه ما نسبت به این مهم یعنی سطح دانش و آگاهی همت گماردن در ظرفیت های درونی و نگاه به افق درونی و توانمندی های جوانان و نوجوانان دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه و ایده ها و خلاقیت هایی که دارند معرفی کنند تا بین متولیان تولید و اشتغال پیوند ایجاد شود و این پیوند مدیریت شود.

وی گفت: هر چقدر رسانه ها نسبت به این مهم همت به کار ببرند برای جامعه، جوانان و خانواده ها بسیار سودمندتر خواهد بود و امید افزایی می شود و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و تولید ما افزایش پیدا می کند، اشتغال جوانان و نوجوانان بیش از پیش بیشتر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: نقش رسانه ها در این امر بسیار مهم است که پیگیرانه موضوعات را داشته باشند و از مسئولان مطالبه کنند تا چگونه این شعار مقام معظم رهبری را به اجرا برسانند.

وی اظهارداشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به تبیین بیش از پیش این موضوع کمک می کند و مسئله فرهنگ‌سازی می شود.

رعیت گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در برنامه های سال جاری در حوزه های مختلف و برنامه های مختلف تبیین بیش از پیش برای تحقق شعار سال را در دستور کار دارد تا مردم را آگاه کند تا با کمک مراکز دانش بنیان، اساتید، محققان و جوانان خلاق و دانش پژوه ما این شعار تحقق یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در جشنواره های مختلف و جلسات فرهنگی متعدد شعار سال در رأس برنامه ها قرار دارد.

وی ادامه داد: هر چه پیوند حوزه های دانش بنیان و دانشگاه ها با تولید عمیق تر باشد، بستر رشد و شکوفایی و اشتغال آفرینی بیشتر فراهم خواهد شد.

رعیت گفت: در حوزه فرهنگ در ابتدای امر رسانه های ما باید این جهاد تبیینی را داشته باشند که باید مسئولان و نهادهای مختلف اشتغال آفرین و دستگاه های متعدد و مختلفی که سهمی دارند در اشتغال آفرینی و تولید به این دقت کنند که تولید و اشتغال آفرینی حد وسط و پیوند دهنده و تقویت کننده اش دانش است.

وی افزود: اگر می خواهیم تولید ما با کیفیت تر شود و اشتغال ما افزوده شود راهی نداریم جز اینکه طبق نقشه راهی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند حوزه دانش بنیان را تقویت کنیم و پیوند دهیم و رسانه ها مطالبه کنند و بشناسانند حوزه های مختلف دانش بنیان را و نشست های مختلف با حضور اساتید دانشگاه شرکت های دانش بنیان و جوانان و کارشناسان مختلفی از دستگاه های مختلف بیایند و کمک کنند برای تسهیل اخذ مجوزهای تولید و اشتغال آفرینی از سوی دستگاه های متولی

رعیت با بیان اینکه تسهیل روند دریافت مجوز فعالیت برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل خانگی می توانند گامی روبه جلو برای تحقق شعار سال رهبری باشد، اذعان کرد: همچنین ما در کنار رسانه ها هستیم و خواهیم بود و از رسانه هایی که برای تحقق شعار سال پای کار می آیند حمایت کرده و کمک می کنیم.

وی به اهمیت شناسایی و زدودن مشکلاتی که برای تولیدگران و اشتغال آفرینان در مسیر تولید رقم می خورد تاکید کرد و افزود: این معضلات و مشکلات کارآفرینان باید با نگاه مطالبه گری به سمع و نظر مسئولان مربوطه برسد.

رعیت با بیان اینکه هر چه پیوند تولید با دانش بیشتر شود و تولیدمان بر طبق دانش عالی و تخصص عمیق با کیفیت تر شود مسلما امید را در دل مردم افزون تر می کند، ادامه داد: حمایت از تولید داخلی، خودباوری را در دل مردم رشد می دهد.

وی با بیان اینکه شعار سال علامه برجنبه اقتصادی جنبه فرهنگی هم دارد و پیوند تولید با دانش یک مقوله فرهنگی محسوب می شود، گفت: به تبع آن اگر تولیداتمان و اشتغال مان بر اساس دانش بنیان شکل بگیرد خودش در ارتقای سطح فرهنگ مان بین جامعه می تواند کمک کند.