تولید صنایع دستی و ایجاد کارآفرینی در کانون فرهنگی و هنری نرجس خاتون خان ببین گلستان

کانون فرهنگی و هنری نرجس خاتون شهر خان ببین استان گلستان از جمله کانون هایی است که در زمینه کارآفرینی فعالیت گسترده ای دارد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از شبستان، یکی از فعالیت های مهم و کاربردی که می تواند به ساختار اقتصادی کشور کمک کند، مسئله ایجاد کارآفرینی در محلات و روستاها است، کارآفرینی مسئله ای است که قبل از اینکه ساختار زیربنایی و تسهیلات آن باید فراهم شود؛ باید ساختار فکر و طرح و آموزش آن در بین علاقمندان فراهم شود.

کارآفرینی موفق است که با ذهن خلاق و طرح ایده نو به میدان بیاید و بتواند از حداقل امکانات و با سرمایه های اندک، زمینه یک شغل موفق و پر درآمد را فراهم کند.

برخی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این زمینه به موفقیت هایی دست پیدا کرده اند و توانسته اند علاوه بر فعالیت های اقتصادی به خصوص در زمینه اشتغال زنان و روستائیان نسبت به انگیزه سازی در زمینه کارآفرینی نیز تاثیرگذار باشند.

کانون فرهنگی و هنری نرجس خاتون شهر خان ببین استان گلستان از جمله کانون هایی است که در زمینه کارآفرینی فعالیت گسترده ای دارد.

«نرجس بیانی» مدیر کانون فرهنگی و هنری نرجس خاتون توانسته است علاوه بر فعالیت های فرهنگی متداول در مسجد، در زمینه ساماندهی زنان در زمینه کارآفرینی نیز فعالیت کند.

صنایع دستی و محصولات غذایی از فعالیت های اقتصادی است که این کانون چندین سال مبدع آن بوده است.

کانون فرهنگی و هنری نرجس خاتون در شرق استان گلستان واقع است که در زمینه های مختلف فرهنگی با ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان همکاری داشته و برنامه هایی از قبیل؛ کنگره روستا و عشایر که به صورت منطقه ای در استان گلستان برگزار شد.

این کانون در برنامه های فهما ۱۴۰۰ نیز صاحب ۱۱ هزار و ۷۰۰ امتیاز شده است.