مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

تامین زمین مهمترین نگرانی اجرای طرح جهش مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: یکی از نگرانی های اجرای طرح جهش مسکن، چگونگی تامین زمین برای اجرای پروژه است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، حسین محبوبی اظهار کرد: یکی از نگرانی های اجرای طرح جهش مسکن، چگونگی تامین زمین برای اجرای پروژه است که در نخستین مورد با توجه به در پیش بودن راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون و تزریق بار جمعیتی زیاد به این منطقه، زمین ۲۰۰ هکتاری برای ساخت خانه های طرح جهش مسکن پیش بینی شد که این زمین متعلق به اراضی منابع طبیعی در جوار تالاب آلماگل و خارج از حریم و محدوده‌های این پهنه آبی قرار دارد.

وی افزود: رای ایجاد شهر جدید در این منطقه، استعلام لازم از دستگاه‌های مختلف مانند آب منطقه‌ای، محیط زیست و منابع طبیعی دریافت شده که نتیجه آن به شورای برنامه‌ریزی گلستان اعلام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم در خصوص آخرین آمار ثبت نامی ها در طرح جهش تولید مسکن گفت که تا پایان مهلت ثبت نام، ۴۲ هزار و ۹۹ گلستانی در سامانه ثبت نام کردند و از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۳۳ نفر واجد شرایط شناخته شدند که با ارزیابی و پالایش، شمار متقاضیان واجد شرایط بیشتر خواهد شد.

محبوبی اظهار داشت: بیشترین ثبت نام کنندگان با ۱۶ هزار و ۴۴۱ نفر مربوط به گرگان و کمترین ثبت نام نیز با ۱۵۶ نفر مربوط به جلین است.