دومین مهرواره ملی پرواز لالایی‌ها در گنبد برگزار می‌شود

شهردار گنبدکاووس گفت که دومین مهرواره ملی پرواز لالایی‌ها با هدف تزریق پویایی و نشاط در کودکان و نوجوانان و با موضوع لالایی اقوام، لالایی کودکان برای عروسک‌ها و لالایی آزاد به میزبانی این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ساجد خبر، سیدعلی‌اصغر موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماندگاری و ایجاد صمیمیت بین اعضای خانواده با استفاده مناسب و درست از بستر فضای مجازی برای برقراری تعامل بین نسل‌ها از دیگر اهداف برگزاری دومین مهرواره ملی پرواز لالایی‌ها است.

وی همچنین آشنایی و شناخت بیشتر با فرهنگ و هویت اقوام ایرانی اسلامی، ترویج آداب و رسوم محلی و افزایش ارتباط چشمی و شنیداری اعضای خانواده با یکدیگر را از دیگر اهداف برگزاری این رخداد فرهنگی دانست.

موسوی اضافه کرد: علاقمندان شرکت در این مهرواره می‌توانند حداکثر ۳ اثر خود را در قالب فایل صوتی، تصویری، پادکست ارشد و بزرگسال، نماهنگ نوباوه، نوخوان، نونگاه و نوجوان به‌همراه متن لالایی و مشخصات کامل صاحب اثر تا ۲۵ بهمن از طریق سایت golestan.kpf.ir ، شماره واتس‌آپ ۰۹۳۳۳۸۴۳۹۳۱، اینستاگرام به آدرس: kanoonparvaresh_golestan و یا شناسه فضای مجازی @golestan_kanoon ارسال کنند.

شهردار گنبدکاووس گفت: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر سه اثر را به دبیرخانه ارسال کند که در پایان و پس بررسی آثار توسط کمیته داوران به صاحبان آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

این مهرواره ملی در چهار گروه سنی کودک، نوجوان، پدرها و مادرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار خواهد شد.

ملاک‌ داوری لالایی‌ها، خلق آثار جدید و امروزی بر اساس ذائقه و نیاز کودک، بیان واضح و مسلط (وضوح صوت و تصویر)، استفاده از گویش‌های محلی، خلاقیت در اجرای اثر و رعایت ریتم در اجرای اثر تعیین شده است.

نتایج این مهرواره ملی اسفندماه امسال اعلام خواهد شد.