جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در استان گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل امور قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی العالمیه کشور گفت: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با حضور طلاب غیرایرانی همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان گلستان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیثی المصطفی کشور اظهار داشت: توسعه قرآن کریم از اهداف راهبردی و عالیه جامعه المصطفی العالمیه در دنیا است و این جشنواره هم به همین منظور برگزار می‌شود.

وی افزود: چرا که ارتقای توانمندی آنان در حوزه‌های قرآنی و اهل‌بیت (ع) می‌تواند موجب تعدیل تنش‌ها در کشورهای اسلامی و سطح جهان شود و از رسانه ملی و استانی خواستار پوشش حداکثری این حرکت ارزشی و ارزشمند هستیم.

مدیرکل امور قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی العالمیه کشور اظهار داشت: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده بیست و هفتمین  جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با حضور طلاب غیرایرانی همزمان با روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) ۱۰ اسفند در استان گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان گلستان هم در این جلسه با بیان اهمیت فعالیت حول محور قرآن و پرورش قاریان و حافظان و توجه ویژه به نقش قرآن در تدریس و منبر، نکات ارزشمندی را مورد تأکید قرار داد و افزود: آن چه در حوزه قرآن کریم و معرفی این کتاب نورانی و آسمانی انجام می‌شود، ناظر بر فعالیت شکلی و روبنایی امور مرتبط با قرآن کریم است.

منتظرحجت افزود: برای ایجاد زیربنا و زیرساخت در جامعه، نیاز به کار عمیق و همگانی است که رسانه ملی و استانی در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: راهکارهای عملی تحقق وحدت اسلامی مقدمه‌ای برای شکل گرفتن تمدن نوین اسلامی است و اگر مسلمانان وحدت را در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی ایجاد کنند، این وحدت خود به خود منجر به تمدن بزرگ اسلامی می‌شود و در نهایت ما یک جامعه پیشرفته و متعالی خواهیم داشت که خیر و برکات آن جامعه برای همه مردم مسلمان ارزانی خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای گلستان تصریح کرد: این جشنواره‌ها نقش مهمی در نمایش همت و جدیت ایرانیان به قرآن در کنار عترت داشته و دارد و منجر به آشنایی دیگر مسلمانان با باورهای اسلامی و نیز تبادل‌نظر بین برترین قاریان و حافظان جهان با اساتید ایرانی داشته است برای پوشش حداکثری و انعکاس آن به گوش جهانیان همه تلاش و ظرفیت خود را به‌کار می‌گیریم.