مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان:

۸۲۶مهارت آموخته فنی وحرفه ای گلستان درسامانه اشتغال ثبت نام کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۸۲۶ نفر از مهارت آموختگان مراکز فنی و حرفه ای گلستان در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

به گزارش ساجد خبر، سیدعلیرضا حسینی طلب شامگاه سه شنبه در جلسه شورای مهارت استان گلستان اظهارکرد: پیشنهاداتی در خصوص گسترش آموزش های مهارتی در برنامه هفتم توسعه به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۸۲۶ نفر از مهارت آموختگان اشتغال یافته استان در سامانه رصد اشتغال ثبت کرده اند.

وی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۶۹۳ نفر در بخش دولتی در ۹ ماهه سال جاری از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.

حسینی طلب گفت: طی این مدت در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی دو هزار و ۱۸۶ نفر توانستند در بنگاه های اقتصادی مهارت های لازم را کسب کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان هم گفت: اساس تحول و مبنای تحول، داشتن نیروی انسانی است که خود به عنوان نیروی محرک پیشرفت و توسعه است بنابراین شورای مهارت یکی از مهمترین شوراهای استان است.

سید محمد دهنوی افزود: شورای مهارت آنقدر مهم است که از تمامی مسئولان و اعضای این شورا می خواهم با دغدغه در این شورا حضور پیدا کنند و با این نیت که اگر قرار است استان پیشرفت کند و تحولی اتفاق بیفتد همه تصمیمات در این شورا گرفته شود.

وی بیان کرد: مسأله رشد آموزش های فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و توسعه نیروی انسانی یکی از مسائل چالشی نظام بوده و است.