سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

آغاز طرح ملی «شهر نماز، خانه نماز» در گرگان/ باید در احیای امر نماز در جامعه اسلامی تلاش شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اگر جامعه ای جایگاه اصلی خودش را دریابد هویت اصلی خودش را از دست نخواهد داد.

به گزارش ساجد خبر، اکبر مهدوی نیا بعدازظهر امروز  در آیین افتتاح طرح ملی «شهر نماز، خانه نماز» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: یکی از برکات نماز نظم و انضباط است و باید این ستون در جامعه برپا داشته شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه باید در احیای امر نماز در جامعه اسلامی تلاش شود، افزود: اگر جامعه ای جایگاه اصلی خودش را دریابد هویت اصلی خودش را از دست نخواهد داد.

وی با اشاره به سیطره آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی غربی همچنان بر کشور، گفت: نماز باعث که باعث می شود که جلوی این فتنه‌ها گرفته شود.

مهدوی نیا خاطرنشان کرد: نخستین آموزش پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آموزش نماز به افراد تازه مسلمان بوده است، پس ما هم باید با الگوگیری از پیامبر (ص) به نسل جوان امروز که تشنه محبت و  آثار و برکات نماز هستند آموزش دهیم.

وی اظهارداشت: در راستای تحقق منویات رهبری باید خشت اول نماز را از مدرسه و خانواده بگذاریم تا جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره ه به طرح ملی «شهر نماز، خانه نماز»، گفت: این طرح در ۵ استان کشور در حال برگزاری است و استان گلستان و شهر گرگان به عنوان شهر دارالمومنین  و برتر انتخاب شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح، زمینه الف و الفت بچه‌ها به نماز بیشتر و فراگیرتر شود.