فرماندار: تکمیل پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گنبدکاووس ضروری است

فرماندار گنبدکاووس بابیان اینکه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بهترین مکان‌ برای تولید علم و تربیت نسل آینده با رویکرد پژوهش‌محوری است بر ضرورت تکمیل پژوهش‌سرای این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز شنبه در مراسم نواختن زنگ آغاز هفته پژوهش (۲۰ تا ۲۵ آذر) در دبیرستان غیردولتی دوره دوم دخترانه شمیم علم گنبدکاووس اظهار داشت: ارتباط دانش آموزان با مراکز پژوهشی مانند پژوهش سراها و اهتمام به انجام فعالیت‌های تحقیقی، پژوهشی و خلاقانه توسط آنان و معلمان باید مورد توجه جدی متولیان آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با گلایه‌ از توقف چند ساله عملیات اجرایی پژوهش سرای دانش آموزی گنبدکاووس افزود: متولیان آموزش و پرورش باید با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این مکان را تکمیل و برای دانش آموزان آماده کنند.

کریمی همچنین از همراهی و همکاری آموزش و پرورش، فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده آنان برای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: در سایه این همکاری اکنون وضعیت کرونایی گنبدکاووس رنگ آبی به خود گرفته با این حال رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا بهبود کامل شرایط ضروری است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث پژوهش سرای دانش آموزی گنبدکاووس از بهمن ۹۷ و با مشارکت یکی از نیکوکاران این شهرستان شروع شد اما به سبب عدم تخصیص اعتبار دولتی در ۲ سال گذشته با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، نیمه‌تمام باقی مانده است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک هفته پژوهش گفت: انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی برای تحقق اهداف نظام و استقلال علمی کشور از نیازهای ضروری است که آموزش و پرورش در راستای اهداف عالیه و سند تحویل بنیادین خود در این جهت حرکت می‌کند.

کمال‌الدین نظرنژاد با مهم دانستن تولید علم، افزود: پیش نیاز تولید علم، پژوهش و تحقیق است و آموزش و پرورش گنبدکاووس در کنار استفاده از کتاب‌های آموزشی به مساله تحقیق و پژوهش نیز توجه دارند تا دانش‌آموزان و مدارس پژوهش محور داشته باشیم.

وی افزود: در هفته پژوهش علاوه بر نواختن زنگ این هفته در مدارس، برخی برنامه‌ها از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع پژوهش و تحقیق ویژه دانش آموزان و معلمان این شهرستان برگزار می‌شود.

در این مراسم علاوه بر نواخته شدن زنگ هفته پژوهش، از سه دانش آموز سال گذشته این واحد آموزشی که در رشته پزشکی مراکز آموزش عالی پذیرفته شدند و نیز تعدادی از پژوهشگران برتر دانش آموزی و معلمان گنبدکاووس تجلیل شد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان افزون بر ۸۵ هزار دانش آموز دارد.