پیام تبریک استاندار گلستان به مناسبت “روز دانشجو”

استاندار گلستان با صدور پیامی فرا رسیدن روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی محمد زنگانه استاندار گلستان با صدور پیامی روز دانشجو را تبریک گفت.در متن این پیام آمده است: دانشجو و دانشگاه شأن و جایگاه ویژه‌ای در جمهوری اسلامی ایران دارند و نقش ویژه آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم این نظام مقدس بر کسی پوشیده نیست.

از آن روزی که فریاد استکبار ستیزی دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در سراسر این سرزمین پیچید تا به امروز که در عرصه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، علمی، ورزشی و فناورانه به گونه‌ای فعالیت کرده اند که مقام معظم رهبری مدظله العالی می‌فرمایند برداشت و توقّع بنده و نظام اسلامی از جماعت دانشجو این است که فکر می‌کنیم دانشجو یک روشنفکر تمام عیارِ مسلمان است؛ متدیّن است.

روز دانشجو در واقع پاسداشت تمامی ارزش‌های اصیل روشن‌فکرانه‌ دینی و اعتقادی است که می‌تواند در شکل و تحقق تمدن بزرگ اسلامی نقش بی بدیل و تاثیر گذاری داشته باشد.

امروز، گلستان به‌عنوان استانی با قدمت تاریخی سترگ و قابل تأمل و همچنین برخورداری از دانشمندانی فرزانه، پژوهشگر و به معنای حقیقی کلمه جوینده دانش، از مراکز متعدد آموزش عالی در مقاطع مختلف تحصیلی بهره‌مند است و خوشبختانه فرزندان این خطه به شدت به رشد و پیشرفت استان خود علاقه‌مند هستند که باید با برنامه ریزی صحیح از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

فرارسیدن ۱۶ آذر ماه روز دانشجو را به تمامی مردم استان علی الخصوص دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، اساتید دانشگاه‌ها و تمامی فعالان عرصه دانش تبریک عرض می‌کنم و بر این باورم که با همت جهادی همه دلسوزان استان بالاخص جامعه دانشگاهی گلستان می‌توان زمینه تعالی و رشد نگارستان ایران را فراهم آورد.