صدور ۴۰۷ اخطاریه برای متخلفان تخلیه فاضلاب در رودخانه های گلستان

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان از صدور ۴۰۷ اخطاریه به متخلفان تخلیه فاضلاب واحد‌های صنعتی و تولیدی در رودخانه ها خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا کابلی مدیر دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان از صدور ۴۰۷ اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی، کشتارگاه‌ها و سنگ شکن ها، تخلیه فضولات دامی، نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خانگی به حریم و بستر رودخانه‌های استان طی ۹ ماه خبر داد.

او افزود: فاضلاب‌های واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی از مهمترین منابع آلوده کننده محیط زیست است  و بار آلودگی زیادی را به همراه دارد، از این رو تاثیر سوء در کیفیت آب رودخانه می گذارد  و باعث خسارت و پیامد‌های ناگوار به رودخانه می‌شود.

کابلی ادامه داد: کارشناسان آب منطقه‌ای در بازدید دوره‌ای از منابع آلاینده با مشخص کردن نام واحد‌های آلاینده و نوع واحد‌های آلوده کننده منابع آب (فاضلاب خانگی، صنعتی، دامداری و کشاورزی و…) ضمن مشخص کردن نوع منبع آبی (رودخانه، نهر و مسیل) که فاضلاب واحد‌های آلاینده در آن تخلیه می‌شود، میزان دبی تخلیه فاضلاب در شبانه روز را اندازه گیری می‌کنند.

او گفت: با تهیه گزارش کارشناسی، اخطاریه‌های آن برای مالک واحدآلاینده ابلاغ و رونوشت اخطاریه‌ها برای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی (محاکم قضایی، اداره محیط زیست، اداره بهداشت و..) ارسال می‌شود.