پرونده باز خرید تضمینی ۸ هزار تن سویا در گلستان/ ۲۷ میلیارد تومان به حساب سویاکاران گلستان واریز شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به کشت سویا در بیش از 13 هزار هکتار از اراضی این استان گفت: تاکنون خرید تضمینی حدود 8 هزار تن سویا از کشاورزان گلستانی انجام شده است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​گلستان ما، سیدخالق سجادی در خصوص جزئیات پرداخت مطالبات کامل سویاکاران استان گلستان اظهار کرد: تلاش داریم مطالبات سویاکاران طی روزهای آینده به طور کامل پرداخت شود.

وی با اشاره به افزایش دو برابری قیمت خرید تضمینی سویا گفت: شرکت غله به عنوان مسئول خرید تضمینی هر کیلوگرم سویا را ۱۲ هزار و ۴۱۹ تومان از کشاورزان خریداری کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی این استان زیر کشت سویا رفت، بیان کرد: پیش بینی تولید این مصول در استان ۲۵ هزار تن است.

سجادی از واریز ۲۷ میلیارد تومان پول به حساب سویاکاران این استان خبر داد و گفت: سویاکارانی که پرونده آنها تا ۲۹ آبان تکمیل شده بود، مطالبات خود را دریافت کردند.

وی از دلایل عدم واریز مطالبات سویاکاران استان را اختلال در سامانه عنوان کرد و گفت: مطالبات ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به محض راه اندازی سامانه به حساب سویاکاران استان واریز خواهد شد.

سجادی با بیان اینکه کشت سویا از اواخر اردیبهشت ماه در استان آغاز شده و تا اواسط تیر انجام گرفت، توضیح داد: استان گلستان رتبه نخست کاشت دانه روغنی سویا را در کشور داراست.