اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه فعالیتی خود فریضه نماز را جدی بگیرند

مهدوی نیا با بیان اینکه نماز یک فریضه الهی است که روح و جان انسان را صیقل می دهد، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه فعالیتی خود باید بیش از پیش توجه به این فریضه را جدی بگیرند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​شبستان از گرگان، «اکبر مهدوی نیا» ظهر امروز (پنجشنبه ۱۱ آذر) در آیین رونمایی از پوستر «سومین جشنواره ملی شعر و داستانک نماز و معارف مهدوی» گفت: اهتمام به نماز به عنوان میراث انبیاء و اولیا یک وظیفه همگانی است و باید آن را مورد توجه قرار دهیم و باید بدانیم در همه حال به نماز و نیایش نیاز داریم و در حال حاضر این نیاز شدیدتر است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: بدون توسل به نماز و تعقل در رمز و راز این آیین تابناک الهی و ریسمان محکم و گسست ناپذیر یاخدا، نمی توان از آلودگی ها و وابستگی ها و دلبستگی های فانی رها شد و راهی به سوی نجات و رستگاری در دو جهان گشود.

وی ادامه داد: نماز یک فریضه الهی است که روح و جان انسان را صیقل می دهد و اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه فعالیتی خود باید بیش از پیش توجه به این فریضه را جدی بگیرند.

مهدوی نیا با بیان اینکه روش ها و سبک زندگی امروزی تغییر کرده و در برخی موارد دچار آسیب های اجتماعی از جمله فاصله جوانان از نماز در جامعه شده است، تاکید کرد: باید این آسیب ها شناسایی و در جهت رفع آن ها بررسی های لازم صورت گیرد.

وی گفت: نماز زیباترین نماد بندگی و عبودیت در پیشگاه خداوند متعال و بالاترین ذکر الهی و بهترین محمل برای ارتباط دائمی با خداوند تبارک و تعالی است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برنامه های اداره کل در این حوزه، افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حفظ و احیای ارزش های دینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در غالب فعالیت های فرهنگی و هنری برنامه هایی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز انجام داده و در دست اجرا دارد.

وی، برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری نماز، برگزاری طرح ملی شهر نماز، خانه نماز در غالب کارگاه آموزشی ویژه مادران و مربیان کودک با هدف احیای سنت دعوت کودکان به نماز در خانه و مدرسه، برگزاری جشنواره محراب عاشقی در قالب طراحی محراب نماز و اذان گویی، برگزاری نمایشگاه پوستر در شهرهای مختلف استان، برگزاری نمایشگاه مجازی کلید بهشت با هدف ترویج نماز، کارگاه آموزشی اذان و اقامه و اجرا آن توسط نوجوانان در مساجد سطح استان و برگزاری دومین  جشنواره نور چشم در سه رشته فیلم کوتاه موبایلی را از فعالیت ها انجام شده و در دست اقدام ارشاد گلستان برشمرد.

مهدوی نیا خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا، انعقاد تفاهم نامه بومی سازی فعالیت ها با ستاد اقامه نماز استان، حمایت از آثار فرهنگی و هنری با موضوع نماز  وتهیه و توزیع محصولات مناسب و متناسب فرهنگی با موضوع نماز، اهدای کتاب با موضوع نماز به کتابخانه های عمومی استان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اختیار جهت نشر محتواهای فرهنگی، تبلیغی با موضوع نماز و مهدویت و استفاده از ظرفیت کانون های مساجد و موسسات فرهنگی و قرآنی در ترویج و اجرای برنامه های نماز است.