مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده گنبد- اینچه برون

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: اعتبار امسال پروژه جاده اینچه برون- گنبد ۳۵ میلیارد تومان است.

به گزارش ساجد خبر، حسین محبوبی اظهار کرد: پروژه اینچه برون- گنبد معروف به جاده نفت بخشی از جاده گنبد- اینچه برون- آق قلا است که بین شهرستان آق قلا و گنبدکاووس مشترک است.

محبوبی افزود: تعریض مسیر از سمت آق قلا به سمت اینچه برون تا سه راهی انبارالوم انجام شده و امسال پنج میلیارد تومان برای آن اعتبار پیش‌بینی شده تا آسفالت یک لاین آن انجام شود.

وی بیان کرد: عملیات اجرای «جاده نفت» که جدیدالتاسیس است در سال‌های گذشته آغاز و تاکنون ۱۰ کیلومتر از آن اجرایی شده است.

محبوبی اعتبار امسال این پروژه را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق توافق با سازمان مدیریت استان و بنیاد مسکن مقرر است از ظرفیت بنیاد مسکن برای تکمیل بخشی از این محور استفاده کنیم که تمام نقشه‌ها و مطالعات تحویل بنیاد شده است و آنها به صورت پیمانکاری عملیات راهسازی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعتبار پروژه در سال جاری، ۱۰ میلیارد تومان هم در حوزه بنیاد مسکن پیش بینی شده است، ادامه داد: نماینده شهرستان پیگیر ماده ۲۳ محور بوده تا پروژه ردیف اعتباری بگیرد و پایدار شود.

محبوبی عنوان کرد: تمام اقدامات لازم در این راستا انجام شده و ما آن را به وزارتخانه ارسال کردیم تا در قانون بودجه ۱۴۰۱ بیاید و پروژه ملی شود.

طبق گفته وی طول جاده نفت ۵۴ کیلومتر بوده در حالی که محور فعلی ۷۰ کیلومتر است و ترافیک داشلی برون و مراوه تپه را هم پوشش می‌دهد و با ایجاد مسیر جدید، محور اختصاصی ترانزیتی خواهیم داشت.