رئیس پلیس فتا استان گلستان:

مجرمان سایبری با عناوین مختلف حساب شهروندان را خالی می کنند

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: مجرمان سایبری با عناوینی مانند ؛ شما برنده قرعه‌کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر به زیارت اماکن مقدس شده‌اید، اقدام به فریب شهروندان کرده و حساب شهروندان را خالی می‌کنند.

به گزارش ساجد خبر، سرهنگ ابراهیم پرسا اظهار کرد: مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم ضمن برقراری تماس با شهروندان ، خود را مجری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی معرفی کرده و با ترفندهای مختلف اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم ضمن برقراری تماس با شهروندان ، خود را مجری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی معرفی کرده و با ترفندهای مختلف اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

پرسا گفت: مجرمان سایبری پس از جلب اعتماد شهروندان از طریق مهندسی اجتماعی کد ارسالی به شماره تماس آن‌ها را دریافت کرده و پس از فعال نمودن اپلیکیشن‌های بانکی به‌حساب آن‌ها دسترسی پیداکرده و اقدام به انتقال غیرمجاز وجوه به‌صورت اینترنتی می‌کنند.
وی به شهروندان هشدار داد: با توجه به افزایش کلاه‌برداری‌های اینترنتی، شهروندان باید توجه کنند که برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابر بانک و یا فعال‌سازی برنامه‌های بانکی و ارسال اطلاعات محرمانه کارت‌بانکی و کدهای دریافتی از طریق پیامک نیست و این‌گونه تماس‌ها قطعاً کلاه‌برداری است.
سرهنگ پرسا خاطرنشان کرد: کاربران برای جلوگیری از هرگونه کلاه‌برداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره‌حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیر خودداری کنند .
وی افزود : سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰مرکز فوریت‌های سایبری راه ارتباطی شهروندان محترم با کارشناسان پلیس فتا برای پاسخگویی به سؤالات و دریافت گزارشات است.