رئیس کل دادگستری گلستان:

ظرفیت های استان پاسخگوی نگهداری معتادان متجاهر نیست

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ظرفیت تنها مرکز نگهداری معتادان متجاهر استان 100 نفر است در حالیکه تعداد معتادان متجاهر نیازمند نگهداری ، چند برابر این عدد است.

به گزارش پایگاه خبری ساجدخبر، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم گفت: ظرفیت تنها مرکز نگهداری معتادان متجاهر استان ۱۰۰ نفر است در حالیکه تعداد معتادان متجاهر نیازمند نگهداری  ، چند برابر این عدد  است .

وی افزود: باید ظرفیت همه دستگاه های مرتبط با حوزه  برای افزایش مراکز نگهداری معتادان متجاهر به کار گرفته شود.

آسیابی گفت: نگهداری و ساماندهی این افراد از یکسو آسیب های اجتماعی و سرقت های خرد را کمتر می کند و از طرفی نیاز این معتادان به غذا و امکانات بهداشتی و سرپناه را تامین می کند .

در ادامه رئیس کل دادگستری با اشاره به موضوع طلاق و آسیب های اجتماعی ناشی از آن گفت: هر چند  میزان طلاق در گلستان ازمیانگین آمارهای کشوری پایین تر است اما تلاش می کنیم از ظرفیت شورای حل اختلاف برای سازش بیشتر زوجین و جلوگیری از فروپاشی خانواده ها استفاده کنیم تا آسیب های مربوط به فرزندان طلاق جلوگیری پیشگیری شود  .

در جلسه امروز به مشکلات مرز اینچه برون هم پرداخته شد .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به علت اهمیت اینچه برون از نظر اقتصادی و توسعه استان ، بنا شد در جلسه دیگری با حضور استاندار ، رئیس کل دادگستری و مدیران دستگاه های اجرایی مشکلات مربوط به راه آهن و  این گمرک بررسی و  راهکارها و تدابیر برای حل آن اندیشیده شود .

دادستان مرکز استان هم در جلسه امروز با تاکید بر افزایش ظرفیت مراکز نگهداری معتادان گفت: تا زمانی که ظرفیت و تعداد پذیرش معتادان متجاهر در این مراکز بیشتر نشود،  اجرای طرح های مقطعی اثرگذار نخواهد بود .

محمود اسپانلو افزود:  یکی از برنامه هایی که  شبانه روزی و بی وقفه در دوره دادستانی  در حوزه قضایی شهرستان گرگان دنبال خواهم کرد ، ناامن کردن فضا برای مجرمان به ویژه مجرمان حوزه مواد مخدر خواهد بود.

چهارمین جلسه استانی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در دادگستری برگزار شد .