مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

آزادی ۴۳ زندانی از محل درآمد موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از آزادی ۴۳ زندانی جرائم غیرعمد از محل درآمد موقوفات خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجدخبر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان امروز به مناسبت هفته وقف در مصلی گرگان پیش از خطبه‌های نماز جمعه یکی از مولفه‌های قدرت نرم نظام اسلامی را اماکن متبرکه دانست و گفت: بیش از سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی و بقعه متبرکه در گلستان وجود دارد که ملجاء و پناه مردم هستند.

وی افزود: استان گلستان در زمینه وقف و موقوفات دارای رتبه پنجم کشوری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه ۷۸ درصد موقوفات گلستان بعد از انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است، گفت: با همت اصحاب وقف اقدامات خوبی صورت گرفت و توانستیم  ۴۳ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد و به آغوش گرم خانواده بفرستیم.

وی از توزیع ۱۹۰ هزار بسته معیشتی در ایام کرونا خبر داد و ادامه داد:  تربیت دو هزار و ۱۰۰ حافظ قرآنی از منابع درآمد موقوفات گلستان از دیگر اقدامات این این اداره کل است.

وی گفت: صدقه جاریه مصداق بارز وقف بوده و کارکرد‌های مختلف مانند کمک در زمینه‌های علمی، دانش بنیان، ازدواج، اشتغال و رفع گرفتاری مردم دارد.

سلیمانی فرد صدقه جاریه را ارزشمندتر و اولی‌تر از صدقه معمولی دانست و افزود: با صدقه مکانی مانند مدرسه، مسجد، مصلی، بیمارستان، درمانگاه و … ساخته می‌شود که مردم می‌توانند همیشه از آن استفاده کنند.