معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان:

آبیاری ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان توسط سدها

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و آبگیری کامل مخازن ۱۴ سد در حال بهره برداری استان در سالهای نرمال و ترسالی بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از طریق این سدها آبیاری می شود.

به گزارش ساجد خبر، جواد تیموری اظهار کرد: بگیری سدهای مخزنی استان همه ساله مطابق تقویم و برنامه تدوین شده از اواسط فصل پاییز آغاز و حدودا تا اواسط فصل بهار که مصادف با بیشترین ریزشهای جوی و حداکثر جریان آبی رودخانه هاست انجام می شود.

وی افزود: بر اساس تصمیماتی که در کمیته توزیع آب سدها که باحضور نمایندگان سازمان ها و دستگاههای اجرایی و نهادهای ذیمدخل (آب منطقه ای، جهادکشاورزی، مدیریت بحران استانداری، تعاون روستایی، شیلات، فرمانداریهای شهرستانهای مرتبط و …) اتخاذ می‌شود، در فصل زمستان و بهار در صورت نیاز غلات (کشتهای پاییزه) به آبیاری، بخشی از ذخیره آب سدها به این موضوع اختصاص داده میشود و مابقی ذخیره آبی نیز به کشتهای بهاره و تابستانه اختصاص داده می شود.

تیموری گفت: درنتیجه ذخایر آب سدها در طول فصول بهار و تابستان برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان به مصرف میرسد و در طول دو یا سه ماه پاییز عملیات تعمیرات و بازسازی و سرویس و نگهداری تاسیسات سدها انجام و برای دوره جدید آبگیری آماده می شوند.