سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

مسجد و مدرسه مکمل یکدیگرند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مسجد و مدرسه جدا از هم نیستند و مسجد بدون مدرسه مفهوم ندارد و مدرسه بدون مسجد نیز سعادت فرزندان ما را تأمین نمی کند.

به گزارش ساجد خبر، علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا(علیه السلام) آق قلا اظهار کرد: در جای جای میهن اسلامی خیران با دغدغه مندی به تحقق ماموریت های آموزش و پرورش کمک می کنند.

وی با بیان اینکه خیران در توسعه و نشر ارزش ها و مسائل انسانی و اخلاقی کمک کار آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: از تلاش آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان که در مسیر ساخت مدرسه پرتلاش بودند و منشأ خیر و برکات زیادی هستند قدردانی می کنم.

وی بیان کرد: امیدواریم هرچه زودتر شر ویروس کرونا از سر جامعه کم شود و بتوانیم دانش آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت قرار دهیم و از آسیب هایی که تاکنون دیدند پیشگیری کنیم.

کاظمی، مسجد و مدرسه را مکمل یکدیگر دانست و یادآور شد: این دو جدا از هم نیستند و مسجد بدون مدرسه مفهوم ندارد و مدرسه بدون مسجد نیز سعادت فرزندان ما را تأمین نمی کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای تحقق اهداف سند بنیادین چاره ای جز برقراری پیوند مستحکم بین مسجد و مدرسه نداریم و این مهم یکی از رویکردهای مهم بنده در حوزه پرورشی و همچنین اعتقاد قلبی و درونی ام است.

وی تأکید کرد: باید تمام کارکردهای مسجد را به مدرسه بیاوریم و از سویی دیگر باید تمام کارکردهای مدرسه را در مسجد دنبال کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و دوری دانش آموزان از مدرسه بدون شک اُفت آموزشی و افزایش ترک تحصیل شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ما در برابر دانش آموزان مسئول هستیم.

کاظمی با بیان اینکه مدرسه مهمترین کانون توسعه یک کشور محسوب می شود، گفت: باید تلاش کنیم به تدریج پیوند بین دانش آموزان با مدرسه برقرار شود.

وی اضافه کرد: استمرار و ارتقای آموزش، افزایش کیفیت آموزشی و تأمین سلامت و امنیت دانش آموزان از جمله مهمترین برنامه های ما در آموزش و پرورش است.