نیازمند حمایت‌ مسوولان استان برای ارائه خدمات به ورزشکاران روستایی هستیم

سرپرست هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گلستان با بیان اینکه ورزشکاران بااستعداد زیادی در روستاهای استان در رشته‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، گفت: برای ارائه خدمات به این ورزشکاران نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مسوولان استان هستیم.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از فارس از گرگان، فرید اصغری صبح امروز در جلسه با علی نصیبی مدیرکل روستایی استانداری گلستان اظهار کرد: با وجود اینکه جوانان روستایی در استان گلستان در رشته‌های محتلف ورزشی در سطح کشور و حتی بین‌المللی صاحب عنوان‌های زیادی هستند ولی به علت فقر زیرساختی در برخی روستاها از جمله نداشتن فضاهای ورزشی مورد نیاز و کمبود امکانات مالی قادر به خدمت‌رسانی لازم به همه روستاییان نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه ورزش باعث انسجام درونی در جامعه خصوصا جوامع روستایی که جایگاه تولید و اقتصاد محلی استان بر عهده دارد، خواهد شد، تصریح کرد: نباید به هیچ بهانه‌ای توجه به ورزش روستائیان نادیده گرفته شود و از هر ظرفیتی برای توسعه این بخش بهره گرفت.

سرپرست هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گلستان گفت: تجربه نشان داده است که روستاییان از برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی به ویژه در بخش همگانی در روستای خود استقبال بالا و چشم‌گیری می‌کنند یکی از نمونه خوب و موفق در این استان اقدام ارزنده جشنواره‌های روستایی که از سوی دفتر روستایی در سال‌های گذشته با موفقیت انجام گرفت، است.

 

اصغری با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان روستایی گلستان دارای استعدادهای فراوانی در رشته‌های مختلف ورزش هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل تمرکز امکانات در مراکز شهرها و بی‌توجهی به ظرفیت بی‌شمار در روستاها، برخی اوقات شاهد هدررفتن استعدادهای ورزشی جوانان روستایی هستیم که این مساله را باید با توجه و حمایت بیشتر از این قشر جبران کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۲۵ خانه ورزش روستایی به همت اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این خانه‌های ورزش روستایی با هدف ایجاد و توسعه شور و نشاط بین جوانان و اهالی روستا، شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای ورزشی به ویژه در رده‌های پایه و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.

سرپرست هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گلستان یادآور شد: با تاکید مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان ساخت خانه ورزش در روستاهای دیگر استان همچنان ادامه دارد و امیدواریم دهیاری‌ها با واگذاری بنای ۱۰۰ متری، فرصت راه‌اندازی خانه‌های ورزش در روستاهای خود را فراهم کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت توجه و توسعه ورزش برای ایجاد نشاط اجتماعی در روستاها گفت: این دفتر در برگزاری جشنواره‌هایی روستایی به دنبال توسعه بازی‌های محلی و بومی بوده و به دنبال تقویت نشاط اجتماعی در جامعه روستایی بوده است.

علی نصیبی اظهار کرد: در این مدت در بازدید از روستاهای استان، همواره یکی از مطالبات مردم توجه به ورزش و ایجاد زیرساخت و ارائه امکانات در این بخش است.

وی تصریح کرد: توجه به ورزش در کنار آموزش، تقویت زیرساخت‌ها و امکانات یکی از دغدغه‌ها و مطالبات جوانان در روستاها محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری گلستان برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی به مناسبت‌های مختلف در روستاهای استان را خواستار شد و بر استفاده از ظرفیت خیران و علاقه‌مندان به ورزش برای تحقق این موضوع تاکید کرد و گفت: باید با تلاش اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های روستایی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در این خصوص برنامه‌ریزی کرد.

وی اضافه کرد: دفتر روستایی استانداری گلستان برای ایجاد هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی در سطح روستاهای دارای ظرفیت آمادگی دارد.