تجربه سیداسماعیل خطیب سبب توانمندی بیشتر وزارت اطلاعات می‌شود

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت : تسلط و تجربه حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب در بخش آموزه های اطلاعاتی و امنیتی موجب توانمندی بیشتر وزارت حساس اطلاعات می شود.

به گزارش ساجد خبر، عبدالجلال ایری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بررسی رزومه و سابقه وزیر پیشنهادی  اطلاعات بیانگر سال‌ها فعالیت ثمر بخش  و احاطه کامل ایشان به مبانی اطلاعاتی و امنیتی کشور است.

وی افزود: نظر کلی نمایندگان بهارستان به وزیر پیشنهادی مثبت و ایشان را فردی امین و مورد اعتماد برای این وزارتخانه می دانند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که ایشان در برنامه های خود مطرح کرده اند به تقویت معاونت اقتصادی در وزارتخانه اطلاعات است که با توجه به شرایط خاص اقتصادی و نظام مالی کشور بحثی مهم و ثمر بخش است.

ایری اضافه کرد: باید بپذیریم رابطه معناداری بین امنیت ملی و مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد و مساله فساد به شدت امنیت ملی را تهدید می­ کند لذا تقویت معاونت اقتصادی این وزارتخانه در شناسایی گذرگاه های فسادزا و برخورد قاطع با عاملان دست اندازی به بیت المال نقش بسزایی در امنیت کلان کشور برجای می گذارد.

نماینده مردم شهرستان های گمیشان ، بندرگز، کردکوی و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی گفت: حجت الاسلام خطیب نه تنها به امور تخصصی حوزه اطلاعات و امنیت کشور مسلط است بلکه با مسائل و توانمندی‌های وزارت کلیدی اطلاعات آشنایی کامل دارد.

نمایندگان طی یک هفته  اخیر در بیش از ۲۷۰ جلسه در کمیسیونهای تخصصی و فراکسیونهای مجلس برنامه های وزیران پیشنهادی را بررسی کردند. این در حالی است که بررسی رای اعتماد به وزیران پیشنهادی از روز شنبه در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.