نهضت عاشورا منبع عظیمی از ادبیات مقاومت است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: نهضت عاشورا منبع عظیمی از ادبیات مقاومت به معنی عام و ایستادگی در برابر دشمن به معنی خاص است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در مراسم عزای امام حسین (ع) اظهار کرد: نهضت عاشورا به عنوان یک  منبع و معدن عظیم از ادبیات مقاومت به معنی عام و ایستادگی در برابر دشمن به معنای خاص بوده که می‌توان آن را استخراج و به مردم پمپاژ کرد.

وی تصریح کرد: پیوند عمیق باطنی با امام حسین (ع) و ایام سوگواری آن حضرت ذخیره بزرگ الهی بوده که هر ساله در این ایام افرادی تحت تاثیر این ذخیره باطنی عالم قرار می‌گیرند.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: ما ملت انقلابی باید با این ایام پیوند برقرار کرده تا جامعه ما در مسیر جامعه دینی و اسلامی قرار گرفته و کار بزرگ فرهنگی که سبب تحول در جامعه خواهد شد، ایجاد شود.

وی ادامه داد: قیام و نهضت امام حسین (ع) در طول تاریخ زنده نگه داشته شده و ملت مسلمان ایران در این سال‌ها نشان دادند که این نهضت را احیا و زنده نگه خواهند داشت تا راهروان آن حضرت در جامعه ما رشد و پرورش یابند.

ترابی با اشاره به شیوع کرونا در استان و شهرستان گفت: با توجه به موقعیت ویژه کشور، استان و شهرستان باید فرمایشات رهبری مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری اولویت ما باشد.

وی بیان کرد: همه عزاداران حسینی باید دستورالعمل‌های ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا را بدون چون و چرا اجرا کنند و ما هم به عنوان خدمتگزاران مردم این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس ابراز کرد: خوشبختانه در شهرستان موردی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری گزارش نشده و مردم عزیز در کنار عزاداری‌های خود به حفظ سلامت خانواده‌ها و همشهریان خود احترام گذاشته و عمل می‌کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت مردم ، عمل به مصوبات ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا و همچنین کمک به کادر درمان امسال هرگونه دسته‌روی و سینه‌ز‌نی در روز عاشورا به سمت امامزاده یحیی بن زید (ع) ممنوع بوده و برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری حسینی با ظرفیت محدود، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک عزاداران حسینی در محوطه و فضای باز امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد.

صالح محبی گفت: نماز ظهر عاشورا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محوطه امامزاده یحیی بن زید (ع) به امامت امام جمعه برگزار شد مردم عزیز نیز برای رعایت بهداشت سجاده و مهر شخصی خود را همراه آوردند.