فرماندار گرگان:

تعطیلی اصناف جدی است/ جریمه در انتظار اصناف متخلف

فرماندار گرگان گفت: تعطیلی 5 روزه اصناف بجز گروه یک جدی است و جریمه تعطیلی دو هفته ای در انتظار صنف متخلف است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمد حمیدی ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان گرگان و بررسی تعطیلی ۵ روزه، اظهار کرد: این بار با اصناف متخلفی که از قانون تعطیلی سرپیچی و اقدام به باز نمودن مغازه ها کنند، برخورد جدی خواهیم کرد و جریمه های سنگینی از جمله تعطیلی دو هفته ای، قطع آب، برق، گاز و تلفن در انتظار آنان خواهد بود.
وی افزود: شیوع گونه دلتای ویروس کرونا و عدم رعایت برخی موارد موجب شده تا همراه با ستاد کرونای کشوری تصمیم تعطیلی دوهفته ای برای مشاغل گروه۲، ۳و ۴ در نظر گرفته شود.
حمیدی ادامه داد: تمام تفرجگاه های شهرستان گرگان مسدود است و تردد در جاده های بین استانی نیز ممنوع و مشمول جریمه می شود.
فرماندار گرگان با بیان اینکه روزهای عاشورا و تاسوعا در پایان هفته روزهای حساسی برای مردم است، گفت: با توجه به آمار بالای بستری ها و ویروس کرونا که این مدت یکه تازی کرده است و در جهت سلامت شهروندان، مراسم این دوروز همچون روزهای دیگر دهه محرم با شرایط و قوانین خاص برگزار خواهد شد.
وی افزود: رعایت پروتکل های اجتماعی و بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و اجرای برنامه ها در فضای باز از جمله مواردی است که چنانچه از سوی هیات ها، مساجد و افراد برگزار کننده رعایت نشود بی شک با برخورد جدی روبرو خواهد بود، چرا که سلامت جان شهروندان در شرایط فعلی بسیار مهم است.
حمیدی اظهار کرد: برای ایجاد نظم و انظباط و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی تیم های قوی نظارتی در سطح شهرستان و حتی روستاها آماده به کار شده اند که جلوی هر گونه تجمع، پخش غذا و یا هر مورد که منجر به ازدحام جمعیت و یا رعایت نکردن اصول بهداشتی شود را بگیرند.
فرماندار گرگان در این جلسه خطاب به مسولان دستگاه های اجرایی گفت: به هیچ عنوان برای سلامت جان مردم، اجازه تخلف به هیچ صنف و یا بر گزار کننده مراسم ها را ندهید.
وی افزود: مصوبات امروز برای همه مسئولان دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است و عدم اجرا به معنی ترک فعل است و با عوامل برخورد می شود.
به گفته حمیدی، تردد در شبهای دهه ماه محرم تا ۱۱ شب تمدید شده است و پس از این ساعت خودروها مشمول جریمه می شوند.