مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان :

صدور نخستین پروانه بهره برداری گردشگری کشاورزی کشور در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: نخستین پروانه بهره برداری گردشگری کشاورزی کشور در استان گلستان صادر شده و استقبال بسیار خوبی از شاخه گردشگری کشاورزی در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، احمد تجری در خصوص امضای تفاهم نامه توسعه گردشگری کشاورزی در گلستان ، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰متقاضی گردشگری کشاورزی در سطح استان شناسایی و در حال پیگیری مراحل اداری است.

وی افزود: توسعه استان گلستان بر سه محور تعریف شده که گردشگری و کشاورزی دو محور آن است و با توجه به اهمیت تنوع بخشیدن به حوزه های مختلف گردشگری طبق علایق خاص گردشگران، افزایش اشتغالزایی، بهبود معیشت روستایی، توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع قانونی بهره برداران کشاورزی و فعالان گردشگری در راستای پیشبرد اهداف گردشگری این تفاهم نامه امضاء شد.

تجری با اشاره به ظرفیتهای بی نظیر گلستان در حوزه گردشگری کشاورزی گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری فرایند همکاری و هم افزایی دو دستگاه را افزایش داده و تعامل دو سویه خوبی به وجود خواهد آورد.

وی  گفت: گلستان پایلوت یا استان آزمایشی گردشگری کشاورزی است و در آینده ای نه چندان دور گردشگری کشاورزی یکی از پررونق ترین نوع گردشگری در استان خواهد بود.