آیت الله رئیسی در نشست مسائل صنعت برق:

لزوم تسریع درافزایش ۲۵۰۰مگاواتی تولید برق/ ناترازی صنعت برق حل شود

رئیس‌جمهور منتخب گفت: باید فرایند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور تسریع و موانع آن هرچه زودتر برطرف شود.

به گزارش ساجد خبر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب در نشست ویژه بررسی مسائل صنعت برق کشور که صبح امروز (یکشنبه) با حضور وزیر نیرو و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت برق برگزار شد، برنامه‌ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق را خواستار شد.

وی با تاکید بر اینکه تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد افزود: باید فرآیند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور تسریع و موانع آن هرچه زودتر برطرف شود.

رئیسی در ادامه طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی، توسعه زمینه‌های واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی را خواستار شد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارایه راهکارهای نو و دانش بنیان برای حل مسایل صنعت برق کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور منتخب به مطالبات پیمانکاران از وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: باید راهکارهای غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکارهای تهاتری و اعطای امتیازات به آن‌ها بررسی و به هر طریق ممکن مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند گفت: اعمال قانون تعارف بردار نیست، نمی‌شود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند. مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند.

وی همچنین تاخیر در انعقاد قراردادها به بهانه تغییر دولت را جایز ندانست و تاکید کرد: پایان دوره مسولیت برخی مدیران، نباید منجر به تاخیر در انعقاد قراردادهای لازم برای تامین نیاز کشور شود.

رئیسی با بیان اینکه عدم پیش‌بینی و لحاظ احتمالات در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات مدیریتی، قابل قبول نیست گفت: افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاه‌ها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش بینی است که باید از قبل درباره آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

نشست وِیژه بررسی مسائل صنعت برق، چهارمین نشستی است که در ادامه جلسات مسأله محور درباره اولویت‌های اصلی کشور پیش از استقرار رسمی دولت جدید برگزار شد.

پیش از این جلساتی به منظور بررسی راهکارهای ریشه کنی بسترهای فسادزا در دولت، واکسیناسیون عمومی کرونا و مسائل استان خوزستان برگزار شده بود.