مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان:

۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی شبکه آب گرگان نیاز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: به سبب فرسودگی حدود ۱۸ درصد آب در شبکه به هدر می رود که برای نوسازی آن، فقط در گرگان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، بهزاد هرمزی شامگاه دوشنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: در حال حاضر ۴۷ درصد از مشترکان گلستانی بیش از الگو، آب مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: استاندارد مصرف ماهیانه هر مشترک، ۱۵ مترمکعب است و در گلستان مشترکانی هستند که کمتر از پنج مترمکعب و مشترکانی هم بیش از ۶۰ مترمکعب مصرف داشته اند.

وی با بیان اینکه مشترکان کم مصرف از پرداخت هرگونه وجه، معاف می‌شوند، گفت: طرح ملی آب امید در راستای کاهش ۱۰ درصدی پرمصرف و بدمصرف ها اجرایی می شود.

هرمزی ادامه داد: ۳۵ هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که تنها ۶۰۰ حلقه برای شرب شهر و روستا استفاده شده و بقیه برای مصارف کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به افزایش دما و کاهش نزولات جوی، افزود: مردم باید مصارف غیرضرور همچون (شستشوی خودرو، حیاط، آبیاری باغچه‌ها و غیره) را متوقف کنند.

وی در خصوص فرسودگی شبکه آب هم گفت: به سبب فرسودگی شبکه، حدود ۱۸ درصد، هدررفت آب داریم که برای نوسازی شبکه، فقط در گرگان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.