فراخوان جشنواره رسانه ای «قلم ماندگار» منتشر شد

در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها؛ فراخوان فراخوان جشنواره رسانه ای «قلم ماندگار» منتشر شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جشنواره رسانه ای «قلم ماندگار» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و خانه مطبوعات گلستان به منظور ارج نهادن به تلاش جهادی اصحاب رسانه در اطلاع رسانی، گفتمان سازی و مشارکت عمومی و نقش آفرینی در توسعه استان و  شناسایی و معرفی شهروند خبرنگار برگزار می شود.

این جشنواره در دو بخش حرفه ای (تیتر و خبر، مقاله، یادداشت، گفتگو و گزارش، عکس و طراحی و صفحه آرایی) و بخش مردمی (عکس و کلیپ خبری) ویژه ی جامعه ی رسانه ای استان گلستان برپا می شود.

تولید پشتیبانی و موانع زدایی ها، اقتصاد مقاومتی وجهش تولید، توسعه پایدار ، خودباوری وامید به جامعه ،اطلاع رسانی ، گفتمان سازی و مشارکت عمومی در توسعه همه جانبه، بحران و نقش آفرینی همکاری مردمی و گروه های جهادی،ترویج و تحکیم فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت و بهداشت ، سلامت و نشاط اجتماعی ازجمله موضوعات این جشنواره است.

همچنین آسیب های اجتماعی و نقش آفرینی رسانه ای،قاچاق کالا وارز ، آسیب اقتصادی،بیانیه گام دوم انقلاب ، محور تحول،نقش فرهنگ وهنر و رسانه در تولید و توسعه، انتخابات ، حماسه ی حضور، روستا و عشایراستان در آیینه رسانه و آزاد نیز از دیگر موضوعات منتشر شده در متن فراخوان این رویداد فرهنگی و رسانه ای به شمار می رود.

شرکت در جشنواره برای تمامی شهروندان و خبرنگاران حرفه ای در بخش های مشخص شده آزاد است و هرفرد مجاز به ارسال ۵ اثر در هر بخش از جشنواره بوده وآثار ارسالی در بخش حرفه ای باید در مطبوعات استانی و سراسری  چاپ یا در خبرگزاری ها ، پایگاه های خبری انتشار یافته باشند.

همچنین در بخش مردمی آثار ارسالی ، عکس با دوربین و تلفن همراه قابل قبول خواهد بود و دبیرخانه جشنواره ارسال کننده اثر را مالک آثار می داند و هرگونه مسئولیت قانونی وپاسخگویی حقیقی و حقوقی با شخص ارسال کننده است.

آثار ارسالی در بخش های تیتر و خبر ، مقاله و گزارش خبری درقالب pdf وعکس خبری حرفه ای ۳۰۰ DPI با پسوند JPG  باشد و دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار را برای چاپ و انتشار خواهد داشت و نیز تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده با دبیرخانه جشنواره خواهد بود.