آغاز اردوی تیم ملی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان در گلستان

اردوی آماده‌سازی تیم ملی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان ایران برای حضور در مسابقات پارالمپیک توکیو با حضور ۶ ورزشکار در بندرترکمن آغاز شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، اردوی آمادگی تیم ملی نابینایان و کم بینایان ایران برای افزایش آمادگی حضور در پارالمپیک توکیو از دیروز  به مدت ۲۴ روز به میزبانی بندرترکمن با حضور نورمحمد آرخی از گلستان، مهدی اولاد از فارس، امیرخسروانی از بوشهر، وحیدعلی نجیمی از همدان و علی پیروج و سامان پاکباز از کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

نورمحمد آرخی دومیدانی‌کار نابینای گلستان که در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا نقره گرفته بود در ماده پرتاب وزنه سهمیه حضور در رقابت‌های پارالمپیک توکیو را به دست آورد.

مدال طلا و برنز مسابقات جهانی کره جنوبی، مدال طلا و نقره مسابقات جهانی امارات و مدال برنز مسابقات جهانی تونس از جمله افتخارات آرخی است.

تمرینات تیم ملی دو و میدانی نابینایان در بندرترکمن زیر نظر دکتر سید صالح ابراهیمیان سرپرست تیم و ایوب آرخی، ابراهیم مومنی، صادق خادمی، امیرمحمد صلح میرزائی و محسن پاکباز مربیان تیم ملی برگزار می‌شود.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسابقات از اول تا ۱۷ مردادماه و پارا المپیک نیز از دوم تا چهاردهم شهریورماه امسال در ژاپن برگزار می‌شود.