وزیر بهداشت:

یک بیمار کرونایی به دلیل بی پولی، عدم دارو و عدم بستری آواره نشد

وزیر بهداشت گفت: در سطح کشور یک بیمار کرونایی به دلیل بی پولی، عدم دارو و عدم بستری آواره نشد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، سعید نمکی ظهر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در گرگان اظهار کرد: در پیک چهارم روزی ۲۵۰ هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی استان مراجعه می کرد و ۱۵۰ هزار بیماری که باید روی تخت بیمارستان قرار می گرفت با مدلی که به نام ایران ثبت شده از بستری شدن آنها جلوگیری شد.

وی افزود: انتظار داشتیم مرگ و میر در پیک چهارم و با ویروس انگلیسی دو برابر شود و نسبت به پیش بینی ما ۳۲ هزار مرگ و میر کرونایی کاهش یافت و این در حالی بود که ایران در اوج بدترین تحریم ها قرار داشت.

نمکی  بابیان اینکه ۴۷۰ اکسیژن ساز در یک سال گذشته در بیمارستان های کشور ایجاد شد، افزود: هر بیمار کرونایی در درون آی.سی.یو ۳۵ لیتر و خارج از آن ۲۵ لیتر اکسیژن نیاز داشت.

وی ادامه داد: در ایام کرونا مسئولان زیادی با ما همراهی کردند و قدردان تلاش آنها خواهیم بود، اعتقاد من این است که در آینده مدیریت کرونا را سنجشی برای مدیریت کشورهای جهان در نظر خواهند گرفت.

نمکی افزود: کرونا در بسیاری از مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر می گذارد و مدیریت کرونا نمره ارزیابی مدیران کشورهای دنیا است و یکی از کسانی که ما را در این امر حمایت کرد رئیس قوه قضائیه بود و به قضات تاکید کردند که اگر کوتاهی در خصوص کرونا صورت می گیرد برخورد شود و آقای رئیسی همراه ما در این ایام بودند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ایام کرونا برای همه ما سخت بود ولی دستاوردهای قابل توجهی نیز به همراه داشت، در سه روز گذشته آمریکایی ها بیان کردند که تحریم های واکسن کرونا را برداشتیم و پس از آن برخی متوجه تحریم های واکسن کرونا شدند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در بین افرادی که به عنوان داوطلب ریاست جمهوری مطرح بودند مردم هوشمندانه بهترین را برگزیدند و این سخن را کسی بیان می کند که داعیه هیچ مسئولیتی را در کشور ندارم.