مدیرکل محیط زیست استان گلستان:

پسماند ۶۵۰ روستا گلستان دفن بهداشتی می شود

کنعانی گفت: پسماندهای عادی استان گلستان در همه سکونتگاه شهری و ۶۵۰ روستایی جمع می شود در دو مرکز پسماند شرق و غرب استان دفن بهداشتی می شود.

به گزارش ساجد خبر، محمدرضا کنعانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در شهرک های صنعتی استان گلستان سیستم تصفیه فاضلاب وجود دارد و میزان آلایندگی آنها براساس خوداظهاری مشخص می شود.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان بابیان اینکه دو شهر صنعتی آق چلی و امام خمینی (رحمه الله علیه) گنبدکاووس به منظور ایجاد سیستم تصفیه ازصندوق محیط زیست تسهیلات دریافت کردند، گفت: در هر واحد صنعتی احراز آلایندگی با انجام  ۲۰ روز سنجش تفاق می افتد و در پس از نمونه برداری ها و شناسایی آلودگی این  واحدهای صنعتی جزو صنایع آلاینده قرار می گیرد.

کنعانی بیان کرد: چنانچه این واحدهای آلاینده نسبت به رفع آلایندگی اقدام کرده باشند حداکثر تا پایان فصل یا دوره مالیاتی از فهرست صنایع آلاینده حذف می شود در غیر این صورت باید عوارض آن را بپردازند.

وی گفت: پسماندهای عادی استان گلستان در همه سکونتگاه شهری و ۶۵۰ روستایی جمع می شود در دو مرکز پسماند شرق و غرب استان که مجهز به کارخانه کمپوست است دفن بهداشتی می شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه در سایت غرب و شرق دو لندفیل جدید را احداث کردیم که نسبت به جمع آوری شیرابه و گاز اقدام می کند، افزود: لندفیل آق قلا نیز در روزهای آینده به بهره برداری می رسد.

کنعانی بابیان اینکه پسماندهای بهداشتی بیمارستان ها نیز در سایت غرب جمع آوری و دفن بهداشتی می شود، افزود:در تلاش هستیم سایت ویژه ای برای پسماندهای صنعتی داشته باشیم تا به استان های دیگر ارسال نشود.