مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد

تداوم روند کاهش بارندگی در گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: روند کاهش بارندگی در گلستان همچنان ادامه دارد و در اردیبهشت ماه ۱۳ درصد کاهش بارش اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر نوربخش داداشی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در تحلیل شرایط آب و هوایی اردیبهشت ۱۴۰۰ اظهارکرد: در اردیبهشت ۱۴۰۰ میانگین بارش استان ۳۱ میلی متر بوده است و این نشان می دهد ۱۳ درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش بارش رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: بیشترین میزان بارش در ایستگاه های سینوپتیک استان در علی آبادکتول به میزان ۶۰.۱ میلی متر و کمترین میزان بارش به میزان ۱۳.۸ میلی متر در ایستگاه فرودگاه گرگان اتفاق افتاده و به ثبت رسیده است.

وی گفت: در اردیبهشت امسال میانگین دمای ایستگاه های سینوپتیک استان ۲۱.۸ درجه سانتیگراد بوده است به طوری که ۱.۵ درجه نسبت به متوسط اردیبهشت ماه افزایش داشته و نسبت به سال گذشته دو درجه افزایش را نشان می دهد.

داداشی اضافه کرد: حداکثر دمای ثبت شده ۴۳.۸ درجه سانتیگراد در گنبدکاووس و حداقل دمای ثبت شده ۱۰.۲ درجه سانتیگراد در فرودگاه گرگان به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در اردیبهشت امسال میانگین ساعات آفتابی ایستگاه های سینوپتیک استان ۲۲۵.۲ ساعت و میانگین تبخیر ایستگاه های سینوپتیک استان ۱۴۸.۲ میلی متر بوده است.