استاندار گلستان:

هر فعالیتی در چارچوب قانون جهت ارتقا مشارکت مردم در انتخابات مجاز است

استاندار گلستان گفت: هر فعالیتی در چارچوب قانون جهت ارتقا مشارکت مردم در انتخابات مجاز است و چه در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا، طرح بیماریابی و غربالگری و چه در حوادثی نظیر سیل، رانش زمین و زلزله تلاش های لازم را داشته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، هادی حق شناس در آیین متمرکز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۱ پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری های استان که با حضور دکتر قربانی معاون امور دهیاری ها و دکتر کریمی مدیرکل امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ی برگزار شد، اظهار کرد: این طرخ ها با اعتباری بیش از ۵۰۴ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: دهیاران و بخشداران در خط مقدم اقدامات و فعالیت ها هستند و چه در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا، طرح بیماریابی و غربالگری و چه در حوادثی نظیر سیل، رانش زمین و زلزله تلاش های لازم را داشته اند.

حق شناس افزود: در دولت ۱۱ و ۱۲ توجه ویژه ای به روستاها شده و طرح های هادی، بهسازی معابر، شن ریزی ها و ارتقا فضای سبز روستایی انجام شده است.

استاندار گلستان گفت: در این دولت تعداد ایستگاه های آتش نشانی روستایی از ۶ ایستگاه به ۳۴ ایستگاه ارتقا یافته است.

وی با اشاره به طرح تفکیک زباله هم اظهار کرد: طرح تفکیک زباله از مبداء در ۱۰۰ روستای استان در حال انجام است و تلاش داریم تعداد روستاهای هدف طرح را افزایش دهیم.

استاندار ادامه داد: دهیاران و بخشداران باید توجه ویژه ای به فضای سبز و زیباسازی مبادی ورودی روستاها داشته باشند که تاثیر زیادی در جلب توجه گردشگران دارد.

حق شناس در رابطه با اهمیت انتخابات امسال هم گفت: انتخابات امری پراهمیت است و فارغ از انتخاب چه کسانی ، سلامت و امنیت انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دهیاران و بخشداران توجه داشته باشند هر فعالیتی در چارچوب قانون جهت ارتقا مشارکت مردم در انتخابات مجاز است.

وی افزود: میانگین مشارکت کشور در دوره پیشین انتخابات ۴۲ درصد بوده در حالیکه مشارکت استان ۵۷ درصد بوده است و تلاش داریم در این دوره نیز آن را افزایش دهیم.

به گفته استاندار باید تمام دستگاه هاهمکاری لازم را جهت افزایش ماندگاری مردم در روستاها داشته باشند تا چرخ های تولید کشور با سرعت بیشتری به گردش درآید.