با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۱ پروژه روستایی در گلستان

نصیبی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۱ پروژه روستایی در گلستان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از شبستان از گرگان، «علی نصیبی» صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۱ پروژه عمرانی خدماتی و دهیاری های استان گلستان که با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور برگزار شد،  اظهار کرد: این پروژه ها با اعتبار ۵۰۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای گلستان ادامه داد: از اوایل بهمن ماه طرح هر روستا یک پروژه را آغاز کردیم و ۷۳۰ پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

نصیبی بیان کرد: با استفاده از تجربیات این طرح و از آنجایی که ۶۰ درصد از اعتبارات دهیاری باید در حوزه عمرانی صرف شود و در ماه های پایانی دولت از برخی هزینه های غیراولویت دار و غیر ضروری دهیاری ها جلوگیری کنیم و با هماهنگی فرمانداران و بخشداران این طرح را بار دیگر کلیک زدیم و این بار پروژه های احصاء شده که در بخشداری ها در نظر گرفته شده بود به بهره برداری رسید.

وی افزود: براین اساس این ۷۹۱ پروژه انتخاب شد که عمده آن پروژه هایی هستند که امروز افتتاح می شود و بخشی از آن نیز عملیات اجرایی آن آغاز می شود و باید تلاش کنیم که بتوانیم در سه ماه آینده پروژه هایی که امروز در نظر گرفتیم به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای گلستان با بیان اینکه در توزیع اعتبارات استان ۷۰ درصد اعتبار در شهرها و ۳۰ درصد در روستاها صرف می شود، بیان کرد: گلستان یک استان کشاورزی است و لذا از مالیات بر ارزش افزوده به دلیل آنکه از صنعت قوی برخوردار نیست آنگونه که باید بهره مند نیست و درخواست ما این است که این عوارض به صورت ملی در بین استان ها توزیع شود.