مدیرعامل برق گلستان: ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی کنیم خاموشی نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: اگر مجموعاً صرفه‌جویی حدود ۲۰۰ مگاواتی در بخش خانگی، کشاورزی، تجاری و صنعت داشته باشیم، تابستان را بدون دغدغه خاموشی سپری می‌کنیم.

به گزارش ساجد خبر، علی‌اکبر نصیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تنش آبی امسال باعث شده که در نیروگاه‌های برق آبی کشور دچار مشکلاتی شویم به‌طوری‌که نمی‌توانیم از ۴۰۰۰ مگاوات ظرفیت برق این نیروگاه‌ها در مدار استفاده کنیم.

وی افزود: به‌منظور مدیریت مصرف با توجه به کاهش تولید برق، امسال نیز صرفه‌جویی در بخش صنعت، خانگی، تجاری و کشاورزی را در دستور کار قراردادیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به اینکه امسال در قالب طرح “برق امید” مشترکین خانگی به سه بخش پرمصرف، کم‌مصرف و خوش مصرف تقسیم‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: برق مشترکین کم‌مصرف، رایگان است. مشترکینی هم که ۲۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، در آن ماه مصرف برقشان رایگان است.

نصیری درخصو مشترکان کم‌مصرف، گفت: مشترکانی که در فصول عادی سال کمتر از ۸۰ کیلووات و در فصل گرما کمتر از ۱۰۰ کیلووات برق مصرف کنند، برق آنها رایگان محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح برق امید در استان، ۱۴۷ هزار و ۴۱۹ مشترک برق از تخفیف ۱۰۰ درصدی برق برخوردار شدند و هیچ هزینه برقی پرداخت نکردند.

نصیری گفت: تلاش داریم با صرفه‌جویی حدود ۱۰۰ مگاوات در بخش خانگی و همچنین ۱۰۰ مگاوات در بخش کشاورزی، صنعت و تجاری، شرایطی را فراهم کنیم که تابستان امسال را بدون دغدغه نسبت به خاموشی‌ها پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به اینکه در صورت نیاز به خاموشی، زمان‌بندی آن اعلام می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم به مرحله‌ای که نیاز به خاموشی باشد نرسیم اما اگر این کار صورت بگیرد، زمان‌بندی خاموشی‌ها در اپلیکیشن “برق من” اعلام می‌شود.